Det nye hjemmet vårt🏡: soverommet 💤😴💤🌕💤

 

Presentasjon Lykketoppen:

Det er på tide å vise dere lesere vårt nye hjem, her vi har bodd i 2 mnd nå. Fordelt på 3 etg begynner vi å komme litt mer i orden, og vi stortrives her. Det er mye som gjenstår; bilder å henge opp, falsk eføy å “plante” opp etter veggene, speil og hyller å feste fast ogsåviiidere.. Men vi er godt i gang nå altså, hell yeah.

Jeg skal begynne med å vise dere favorittrommet mitt. Nemlig verdens koseligste soverom. Jeg skrev gladelig under på et rekkehus med 3 soverom, og sover overlykkelig under “åpen himmel” hver natt.

 

Som dere nok forstår, er dette toppetagen. Selve soverommet er mye større enn jeg viser frem her, men resten skal brukes som walkincloset-garderobe, og den er aldeles ikke ferdig enda. Ikea, my friend, here I come..

 

Man føler seg pretty small av å ligge og se på himmelen hver kveld på denne måten. Jeg ligger der og ser etter satelitter og sånnt. Det er veldig inspirerende, og skikkelig deilig med dette skråtaket over senga.

Både Even og Mathias sover her oppe sammen med mamman sin.  Mathias har soverom nede, men kjenner seg tryggest der oppe sammen med Even og meg. Jeg kommer ikke til å tvinge han til å sove i kjelleren. Det er da et sabla bra lekerom han har der nede. Han blir tidsnok så stor at det siste han vil i hele verden er å sove ved siden av snorkemamman sin.

Trappene knirker når jeg henter melk nede i kjøkkenet, til en sulten baby om morgenen. Sover guttene, våkner de ikke av de runde knirketrappene hvis jeg går ned en tur. Dem er nok vant med knirkerier nå. 

Neste gang skal jeg ta dere med ut av soverommet, ned knirketrapp nr 1, og vise dere midtetagen. Det er der vi for det meste holder til, for på det planet er både kjøkken, stue, gang, lilledoen og inngangsdøra. 

Lykketoppen er altså langt fra ferdig, men klar for å deles med flere enn venner og familie, her inne på bloggen. Jeg har siden de tidlige tenårene hatt min helt egen stil, og er ikke redd for å vise fram den. Det er nok en pen miks av eksotisk indie hippie blandet med en smijernsrocker som digger planter…  

Dette et et helt annet hjem enn hva vi var vant til. Vi bodde på 80 kvm over et plan, et soverom og bråkete naboer. Her blir vi ikke vekket av ei høylydt nabodame i telefonkrangel. Her parkerer ikke 20 biler utenfor hver dag (det var rett ved en skole), og her er naboene stille og rolige.

Nå skal jeg legge meg, se etter stjerneskudd og lytte til babysnork. Himmelen er halvklar i kveld, bare noen skyer dekker litt til. Jeg skal slukke alle lys og bare ligge der og føle meg i ett med universet. Så skal jeg slå på leselampa og lese litt. Har så mye å velge i etter den siste tiden der jeg hadde større leseambisjoner enn jeg hadde tid. Ei bok kjøpte jeg, 4 lånte jeg på biblioteket, og Stellabladet er ikke ferdiglest. Jeg må jo lese siste sida også, få med meg Bonde Tusvik’s faste spalte.

 

Takk og pris for vårt trygge, rolige, trivelige

 💙H💚J💛E💜M💖

Gonatta fra hu derre forbipolena under stjernehimmelen 😊😴😪

 

6 kommentarer
    1. Så deilig å ligge å se på de vakre stjernene ! Og nå på vinteren er jo himmelen ekstra vakker synes jeg 🙂 så beroligende og avslappende <3 herlig at dere har fått dere et tre etagers rekkehus! Høres ut som en drøm! Ønsker deg en rolig og deilig kveld kjære du:) du er fantastisk:)

    2. missmommy.blogg.no: Og DU er fantastisk som legger igjen slike snille og gode kommentarer inne på bloggen min. Er som å åpne en julekalender. Tusen takk søte du

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg