Nå er det NOK! 😲


Hu derre forbipolena kommer til å være kvass nå. Du er herved advart. 

Hvem i alle dager var det som gikk sammen om å i moderne tid, akseptere all denne objektiviseringen av oss damer? 

Overalt hvor jeg snur meg, er verden på diett. Er verden på slankern. Er den naive verden på evig forbanna jakt etter å bli papirtynne, slanke som strå og evig lavblodsukrede ulykkelige “damer”.  

Jeg som alle andre kjenner selvfølgelig også til de kvinnene som prøver å legge på seg, uten særlig hell. Jeg respekterer dette, og innlegget handler ikke om dem. Mange har også relle grunner for å slanke seg. Dette blir også en helt annen kategori enn hva jeg her sikter til.

Ei DAME, har sine medfødte, naturlige former hun, store som små! Ei ekte DAME, har for svingende både humør og fødehofter…

….det er siste del av butikken. Som vettug kvinne har jeg handlet mest mulig fornuftig, og oppi det hele tenkt økonomisk. Jeg er smart. Jeg kombinerer barneoppdragelse ala storbarn og småbarn på en gang, tenker tanker, og fyller handlevognen innen budsjettet vårt. Telefonen ringer, jeg svarer kjapt midt oppe i det hele. Når jeg kommer hjem, skal barna ha mat, stelles og legge seg. Så skal jeg skrive. Blogge. Bruke venstre og høyre hjernehalvdel i skjønn harmoni. Ja, bruke KVINNEHODET MITT!

Så kommer jeg til området ved kassa. PANG, der blir jeg påmint det, i form av bladene i bladhyllene: “KVINNE! BERTE! DAME! SE HER NÅ: Du er et lite, bittelite degradert OBJEKT! SE HER: Du må slanke DEG! NÅ! Du trenger dette husmorbladet, for her er dietten som vil forandre OBJEKTET DEG på 1 2 3 , ei uke bare, eller 14 dager, til en 5 kilo lettere BIMBO! Og BAMBUS, DAME, bambus er hva du er. Bimbobambus..

Det er jeg faen ikke! Ja jeg bannes, og det er ikke akkurat i kirka. Detta er stua mi, og jeg sier: JEG ER FAEN IKKE ET OBJEKT! Jeg er et SABLA SMART OG SUNT MENNESKE, JEG SOM ALLE MINE MEDSØSTRE! 

Vi er bra nok som vi er! 

…..sint og fornærmet ser jeg meg om i bladhyllene etter hva det motsatte kjønn til sammenlikning går gjennom av degraderende objektivisering…

Ingenting. Ingenting, skal jeg fortelle dere! Ikke så mye som en penis! Ikke en eneste naken kropp! Ingen oppfordring om at “nei så tjukk du er blitt a dude, get some diet ..heeere !!!”….., liksom! 

Pøh! Neida! Der lyser Jakt og fiske opp ved siden av vi menn, og illustrert vitenskap rocker ved siden av. Det er iq. Det er natur. Det er jakt. Det er fiske. Det er …objektet damer å se på. Slik at de skal huske på at damer er til for å se på. Ikke for å HØRE PÅ. LYTTE TIL..

 

 

Sorry Hjemmet. Sorry Norsk Ukeblad og beklager Allers, men dere har hver eneste uke hittil sviktet meg som kvinne. Jeg kommer aldri i livet til å kjøpe diett-shiten deres! 

La meg være i FRED! Gjem objekt-og-diett-bladene deres, som snus og røyk! Eller endre deres syn på hva det er reelt at en KVINNE er i år 2015! 

For nå er det nemlig NOK! Jeg bærer mine former i fred, og har aldeles slettes ikke tenkt å kaste bort tid på 1-2-3 og 14 dager med lavt blodsukker. Jeg tenker logisk selv, kutter gluten og drikker spirulina og hvetegress i kombi med joggeturene mine akkurat som det passer MEG. Jeg trenger ikke ditt syn på min kropp, for jeg har mitt private syn på kroppen min. Jeg behøver ikke diettene dine, bladhylle, har du ikke skjønt det, etter alle disse årene hvor jeg har fnyst og gått forbi? 

Respekt, som barnframbærende sterk KVINNE, takk!

 

4 kommentarer
    1. Bravo.
      Jeg er en egen kategori dame
      Syk av mat.no 😔 og bevisst hva jeg kan spise. Skulle ønske det ikke var slik 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg