Flere livsnyt-tips 🌈🌸🌞🌹⛅

Jeg suser over himmelen. Hopper fra sky til sky. Setter meg i ballongkurven min igjen, og lager nye, friske avtaler, kombinert med skyhøye og positive forventninger til framtiden. Så bøyer jeg meg smilende over kanten og skuer utover landskapet. 

Der nede skimter jeg dramatiske bevegelser og høye sinte lyder. Skjærende sympatisøkende gråt, beskyldninger og alt annet som minner om to ord. Drama. Falskhet. 

Før i tiden stod jeg der nede, midt oppe i det. Manipulative skuespillere fikk tre inn i mitt liv og dramatisere det dithen at lykken min forsvant, og mitt landskap ble grått og trist. 

Jeg var både for snill og for uerfaren. Men så lot jeg årene gro omkring meg, og dekket landskapet med ny, vakker mose. 

Med tid og stunder skaffet jeg meg også en luftballong der inne i mitt indre landskap. Jeg flyr rolig, harmonisk og trygt over og forbi alt bråk som måtte dukke opp der nede. Ja det er ikke engang alltid jeg fanger opp alle intrigene og folkene som ønsker å styre mine følelser hit og dit.

Ballongen min er praktisk. Mye mer praktisk enn å bli berørt av andre’s sutrende drama i tide og utide 😉

Skaff deg en du også da vel. Der oppe i det private hodet ditt. Husk hvem som er sjefen i livet ditt. Det er du. Ingen andre bestemmer når du skal være glad eller trist.

Hopp opp i kurven under ballongen, og start ferden hjem til deg selv. Der DU regjerer, og ingen ingen andre. Så deilig å vite, ikke sant? 

….at du faktisk ikke behøver å bli trist inni deg selv om andre forsøker å såre deg. Såre deg og sverte deg med stillhet og iskald regjering. 

Hopp oppi, smil, og dra. Dra på tur, dra på date, dra på kino, dra på opprydning i hjemmet ditt, dra på skravlekveld med venner, og dra akkurat dit det passer DEG. 

Bare ikke gå inn for landing der det koker nede på bakken. Du er for god til det vettu 😉

Kos deg der oppe, og lytt til fugler, fly, vær og vind, mens du gjør lydene fra bakken om til de tøffe trommelydene du trenger for å …danse litt up in the sky  😉 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg