Grøt sammen eller biff alene?

Natten senker seg med retning mot ubønnhørlig høst. Og jeg legger meg fylt med takknemlighet i kveld. For kåken er fylt opp til bredden med rikdommer, juveler, skatter og gull, og jeg kjenner meg styrtrik.

Ved siden av meg sover lille babyn min …som rett og slett ikke er så liten lenger..  På sofaen i stua har jeg laget ei seng til sola mi Solfrid. Og i stuesenga ligger hennes nydelige og snillgode datter Marte. 

Hjemme hos den verdens beste pappan til barna mine, ligger skatten min Mathias trygt og sover. Pappan er også frisk og trygg. Jeg vet at i det natta inntar Norden, er venner og familie i live. De er trygge og i live. For dette døgnet. 

Det er mitt livs rikdom. Det er hva jeg takker for hver kveld: at alle mine kjære lever i beste velgående, og at de har det bra. Er jeg i tillegg så heldig å få ha noen av dem nær meg, ja så flommer jeg nesten over av denne takknemligheten. 

Sitat fra filmen “Tilsammans”: “Det er bettre at eta grøt tilsammans, enn biff ensam…”

God natt alle kjente og ukjente, måtte jeg få ganne dere godt, kjærlighet, grøt tilsammans og fred. God natt ☺

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg