Halvnaken sannhet: Heia Marilyn!


 

…..ingen andre skal bære disse formene. Bare jeg. Ingen andre skal svømme med denne formfulle kroppen. Bare jeg. Og jeg kan pynte den med rødt, svart eller blondt hår, alt etter som jeg bestemmer meg for…


 

Jeg nekter å delta i kroppshysteri. Jeg har faktisk ikke peilig på hvor mye disse formene veier. Og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Eier ikke badevekt heller…


 

Jeg elsker kroppen min. Den er i stand til å bære fram barn. Gi liv til små spirer med de brede hoftene sine.. som jeg aldri har tenkt å slanke bort…


 

Jeg kan løfte dere høyt, mine barn. Jeg kan leke sisten, løpe og krabbe om kapp med dere fordi jeg er en sterk og sunn mamma…


 

Jeg nyter livet akkurat som jeg selv vil med denne kroppen. Ikke som resten av den slankende diettverden vil. Jeg er selvstendig med alle mine kiloer, og jeg står på egne sterke ben…


 

Kun en gang har jeg gått på diett. I 2 måneder. Det var de siste 2 månedene av mitt siste svangerskap, og fordi jeg hadde svangerskapsdiabetes. Og da alle diettene på en gang. Kroppen min bar barnet mitt og meg gjennom det også..


 

Det henger litt her og litt der, det er payback time: kroppen min har båret meg og barna mine over lang tid, nå er der på tide at jeg skal bære den med alt hva årene bringer av heng og sleng…


 

Barna mine elsker mammakroppen min. For den har gitt dem liv, og den leker og bader og tuller og tøyser med dem….


 

Jeg er glad i meg selv akkurat som jeg er. Er tilogmed glad i kompleksene mine, og alt hva jeg enda har igjen å lære. Jeg gir meg selv sunn drikke og mat, jeg spiser junkfood iblant, jeg trener fordi det gjør godt for kropp og sinn, og jeg later meg også når jeg setter av tid til det.

Jeg røyker ikke og jeg drikker ikke, og det får holde: jeg er ikke med på noe kroppspress.

Regnbuebarna våre burde få slippe å vokse opp i en verden med sykelig kroppshysteri. De burde heller få lære seg at de kan få være glad i seg selv akkurat som de er.

De bør absolutt lære det. For de kan løpe fra alle de andre kroppene, men sin egen kropp kan de aldri aldri løpe fra. Like greit å bli kompis med den først som sist…

13 kommentarer
    1. Former er lekkert! (På alle unntatt meg, selvsagt! Haha! Jobber med saken…) Du har former på akkurat de rette stedene! Enda mer sexy er det at du har selvtillit! Ha en strålende helg 🙂

    2. ArmyGirlfriend: Åå kjære deg, tusen takk for det altså. Vet du jeg har cellilitstriper bak lårene, keisersnittarr, hengepupper og rar nese, og jeg elsker det. Virker kanskje snålt at jeg elsker det, men alt det er en del av en kropp og et sinn som overlevde mye, og jeg kunne ikke blitt såret dersom noen pekte, lo og gjorde narr av kroppen min. Sånnt er utav min verden. Vil du være så snill å lese mitt aller første innlegg? Det som handler om laiks.. Helt til slutt i det innlegget kommer jeg inn på temaet affirmasjoner. Jeg er sikker på du har mye å være glad i ved deg selv. Ikke kast bort en dag til av DITT liv på å mislike den eneste du aldri kan løpe fra: deg selv. Ikke bruk en dag til på å behage andre. Resten av verden har mer enn nok med seg selv. Og DU er MER enn BRA NOK. Klem fra Helene

    3. Vet du, du er en av di få resterende som faktisk tenker sånn, og det misunner jeg deg for. Kjempebra gjort faktisk! 🙂 lær hele verden de orda der, og til slutt så vil alle tenke sånn. Ånei, nå drømmer jeg.. Alle blit plaga av kroppspress :/

    4. Benedikte: Er jeg virkelig en av få som fortsatt tenker Marilyn og mormor’s oldemor? Ja det synes jeg også er forferdelig. La oss gjøre noe med det.. (Jeg elsker å servere gjestene mine noe, akkurat som jeg har lært av mormor på gården utpå Ytterøy, men før gjester og kaker: fjøsstell og rokost jeje hehe)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg