kjære jordmor..

Kjære jordmor

Beklager, sorry og unnskyld.

Jeg vet du sa til meg: “Nå må du ikke overdrive rengjøringa da Helene…  la det være litt støv og skitt i krokene ok. Babyen tåler det vettu. Babyer skal ha litt bakterier å bli immune av. Sov når baby sover, og la det heller bare hope seg opp med husarbeid” Sa du.

Og det virket skremmende da du sa det. Men du skjønner, det ble så skremmende å leve med, at jeg har syndet. Syndet masse. Og både jeg og baby storkoser oss med det serru 😉 For når lille søte sover, så har jeg rett og slett ikke lyst til å danse tango med hybelkaniner og dotter, eller bli irritert hip hop danser av å drive å hoppe over rusk på gulvet. Dem og jeg gjorde ikke hverandre lykkelige. For å si det sånn.

Så jeg synder litt hver dag og utrydder dem, slik at baby og jeg kan kravle om kapp på gulvene uten at baby ser ut som en stor grå kanin etterpå. Slik at jeg kan trampe rundt her når jeg skal løpe hit og dit og plassere bittesmå klær, mellomstore klær og mammastore klær her og der, uuuten å tråkke på dem derre ruskene. Slik at jeg også kan trene push ups under styrketreningen etter joggeturen, uten å kline med dem kaninene hver gang nesa mi nesten møter gulvet.

Ja jeg vet at du mente det godt, snille jordmora, men jeg hviler best når kjøkkenet ikke vokser og gror, og jeg slapper mest av når jeg vet at baby ikke finner hybelkaninmat å tygge på med sine tre små bisser. Og jeg tror jaggu at gutten har utvikla bra immunforsvar også jeg gitt 🙂 

Så får du bare være skuffa, men jeg skal legge meg i relativt nye sengetrekk i kveld. Sorry. Skifta dem i går, alle sammen. Fydda. Og dit skal jeg tråkke på støvsugde gulv. Ok beklager altså, jeg har ikke sittet på rompa enda etter baby sovna for to timer siden. Og når jeg våkner rundt kl 06.00 og baby vil ha melk, skal jeg lage mme på tåteflaske på nyshina kjøkken… shit. Unnskyld.

Kjære jordmora. Jeg kunne ikke dy meg. Jeg gjorde litt arbeid ute også i kveld. Du skjønner, jeg sa fra til en rar nabo at jeg ville blitt glad dersom han ba barna sine ikke sparke fotballen på hageenglene mine, da den ene har mistet vingen sin. Han spurte: “hvorfor du ikke har den INNE?” Og pekte på rosebuskbedet mitt. I stedet for å peke på den svære trampolina han selv har plassert på samme plena, og spørre hvorfor han ikke har den inne, gikk jeg ut og jobba . Etter han gikk inn til fotballbarna sine, gikk jeg ut og flyttet alle hagemøblene mine veldig langt ute på plena. Akkurat der englene stod. Hihi..

Så jeg lover deg, kjære jordmor, hvis det blir solvær i mårra, ja da skal jeg slappe av max oppå de hagemøblene. Promise. Etter joggeturen..

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg håper du får en fantastisk onsdagskveld, og jeg håper jeg kan gjøre den enda mer fantastisk ved å tipse deg om det siste innlegget på bloggen min hvor du kan vinne et gavekort på 500,- på nelly bare ved å se om du ser hvilken farge jeg har på toppen min på svart-hvitt bildet 🙂 Håper ikke du ser på dette som for mye reklame, det er tross alt du som kan eie et gavekort på nelly om ikke lenge, jeg tjener ikke noe på det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg