Jeg presenterer: Sola mi

Solfrid er ei beintøff krutt-tønne med humor fra hardføre nord, som du ikke bør kalle nordlening. “Næi for ail del, ka du SIR? Æ e fra Finnmark, og da e æ SÆLVFØLGELIG Finnmarsking”, uler det så i nordlandstrompeten, unnskyld, Finnmarkstubaen…  Som om alle sør for Mo i Rana vet om reglene omkring hva leningen og marskingen skal og må kalles oppi der…

 Solfrid er innimellom mer populær for min egen baby enn hans egen mamma… Derfor heter hun “tante Solfrid”.

Hun har alltid noe gøyalt å fortelle, for selv om hun tror hun “bør bynne å skaffe sæ et liv no”, så lever hun i realiteten et spennende liv med masse historier å fortelle fra verden, for en alenemamma med beibi under året 🙂

Solfrid har tre herlige “barn” på 12, 14 og 19. Disse er de mest sjarmerende små mennesker man bare kan tenke seg, og en sommerdagstur til nydelige Svartlamon i Trondheim, kan og vil utvikle seg til den rene actionkomedien med terningkast 6. Selv om Jan Thomas ville gitt oss en ener, gjør jo det ingenting, når tilogmed togturen vil få magen til å krible, hår til å reise seg og latteren til å lage magekrampe.

Tilbake til selve dama Solfrid. Hun er nesten aldri enig. Hvis man påstår man ikke bør slippe en fjert på date hjemme hos seg selv, vil svare alltid være: “koffor ikke? Kan du væl! Det e ditt hjem. Det e din fjært!”  

Sola mi, sola mi, hva var min verden uten deg? 

3 kommentarer
    1. Hahaha !! Æ digge måten du skriv på, rætt fram å rætt fra hjerte! Sånn skal d være, får mæ en god latter hver gang æ læs innleggene dine:-D å fjærte sin egen fjært i si ega stue e en menneskerett;-) å dessuten så e d ikke så greit å holde på nåkka du ikke har i handa;-D

    2. Anonym: Hei du 🙂 Næh så trivelig altså, tusen takk 🙂 Når jeg først skal plage verden med skrivefossen min, så er det jaggu digg at noen liker det dem leser 🙂 Det kommer flere presentasjoner, jeg kjenner en flokk med fantastiske jungelvesen. Og jeg har enda ikke begynt i dybden i den tragikomiske fortiden min. Jeg avventer, fordi en kjenning som jobber innen data og da mye med bloggsider, ønsker å vise meg hvordan jeg skal kunne eie selv det jeg skriver. Det som kommer senere, er også av mitt bokmateriale, så han har rett, jeg bør eie mine skriblerier 🙂 ….men jeg innrømmer at emnene er endeløse og at enkelte innlegg kommer til å ta av, særlig siden alt er hentet fra virkeligheten 🙂 Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg