Stjerner

 

Den runde kloden

 

I en verden full av stjerner

i vannet

er det best at du fjerner

spannet.

De kan du aldri plukke, min venn,

du vil forstå det smått om senn.

 

På en klode med skader

i hjertet,

kan du ikke komme med en lader

for å helbrede smerte.

Det må større saker til,

og du kan begynne med et smil.

 

I et univers du ikke kjenner

hver krik og krok av,

bør du skaffe deg venner

uten å stille store krav.

Behandle dem som stjernene i tjernet.

Vis dem hvordan du vil så gjerne

være en venn på kloden her

i vær og vind, vind og vær.

 

For når universet gir deg undring,

da er det ikke ting;

men vennskap

som får deg til å glemme alle tap.

 

Tilgivelse

Helbredelse

Kjærlighet

Ærlighet

Takknemlig

Tålmodig

 

La alle som snur deg ryggen få din tilgivelse. La dem vandre, og husk at kloden er rund fordi det er meningen dere en dag skal støte på hverandre igjen og skvære opp. Vær like rund i kantene som Moder jord, og aldri glem at stjerner så langt unna vises i vannet her på jorden. Du vises du også. Du er viktig, du også. 

 

4 kommentarer
    1. Et veldig fint og meget godt skrevet dikt!! Er det du som har skrevet det?
      Antar at det er det, for at du er flink til å skrive og sånn vet jeg jo litt fra før av, og du hadde sikkert skrevet noe om det var noen andre, men jeg spør nå likevel jeg, hehe.
      Uansett, og igjen: Veldig bra dikt! Du er en kunstner, en poet, og for mange helt sikkert også et forbilde! ^^

    2. Havnet tilfeldigvis inn på bloggen din i dag. Og her har jeg blitt en liten stund. Lest tekster som har fått meg til å smile, juble, jeg har funnet et hode som jeg kan relatere til, tanker om, og rundt livserfaringer som jeg kjenner meg igjen i. Noen tekster har fått tårene til å trille av gjenkjennelse, jeg har fått gåsehud og energiboost av andre innlegg..
      Takk!
      Sjelen din lyser gjennom bloggen <3

    3. Cc: Heiii velkommen velkommen. Så fantastisk hyggelig en mld å lese på selveste morsdagen! Tusen hjertelig takk, hilsen en skrivenerd som egentlig tilhører kategori sjenert, men som har lært seg å gi nok eff til å skrive her. Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg