Clickbites? Det nye ordet heter BUYBITES, og du kan lese om det her⤵️

 

 

Det er klikking. Det er inter. Det er nett. Det er aviser. Det er blader: velkommen til media-alderen. Headline gone bad, don’t you bite me in the ass.

 

Lenge har den eksistert. Overskriften. Headline. Den skulle lokke 80tallsleseren til å kjøpe avisen foran konkurrentens avis. Den skulle lure 90tallskunden til å handle Hjemmet foran Allers. Så kom internett og endret hele verden innen media. Miljøvennlig, ja. Utfordrende for forskjellige redaksjoner? Jepp. Det gjaldt å tenke nytt. 

 

Så kom facebook.

Så kom bloggerne. 

 

Sistnevnte skulle bli det sorte fåret. Ingenting bloggere skulle gjøre, ville bli tatt komplett seriøst, selv om alle andre mediakanaler gjorde det samme lenge før internett ble født med et vræl gjennom svære datamaskiner back there. 

 

Ja. Vi bloggere bruker også OVERSKRIFTER. Og siden et smart hode fant opp ordet “clickbite”, skal jeg nå finne opp et nytt ord: “BUYBITE!”

 

BUYBITE er alt du biter på ved kassa i dagligvaren som du faktisk BETALER for. I butikken ser du aviser og blader med lokkende overskrifter. 

 

Forskjellen på disse avisene og bladene, i forhold til oss bloggere, er at de vil ha deg til å betale for å kjøpe disse bladene og avisene, slik at du kan lese videre hva disse overskriftene handler om. 

 

Å klikke deg inn på en blogg koster deg ikke ei krone, så hva klager du på? “Hu klickbita meg!” Ja men DU bet på! Kostet deg hvor mye? Tida du brukte på å velge å lese? 

 

Bloggeren Mammatilmichelle har fått gjennomgå pgr av overskriftene sine. Se og hør derimot, slipper unna med mye verre headlines enn hva Anna Rasmussen har rukket å kommet med. Greia er bare det, at når Michelle’s mamma har greid å lure deg med en bra overskrift; så har tabben du selv gjorde ved å bruke tid på å klikke i vinkel, faktisk vært GRATIS. Likevel sutrer du over at noen fikk deg til å bite en blogger i stumpen. Likevel fortsetter du å bite på bloggstumper. Hvis ikke hadde du jo ikke hatt noe å sutre over. 

 

LIKEVEL hører vi deg ALDRI klage over overskriftene Se og hør lurte deg til å BRUKE PENGER på å lese mer om! Du bare digger å hakke løs på en kjent blogger, bare fordi det kun er en ansatt i den redaksjonen? Bare fordi du ikke vil innrømme at Narvesen lurte av deg noen kroner sist du var der og avisene skrek til deg: “Damli er singel!’ “Grand prix er avlyst!” “Lothepus kom ut av skapet!” ?

 

For Damli var ikke singel likevel. Det var bare kanskje muligens en sannsynlighet for at et par mammarazziaer hadde avslørt noe sånnt i den duren.

Og Grand prix var ikke avlyst. Kremt. Det bare. Virket. Sånn. Kremt.

Og Lothepus hadde selvfølgelig bare kommet gående ut av et stort skap som Se og hør kjøpte til ham i gave slik at de kunne bruke den overskriften. Ti hi. 

 

Du ser OVERSKRIFTER som lurer vettet av deg med RARE VINKLINGER og usynlig skrift mellom linjene OVER ALT!

Og så klager du på et par toppbloggere som er så dyktige i gamet at de får deg til å lese deres blogger heller enn å BRUKE PENGA DINE PÅ BUYBITES?!

 

Nei nåh. Haha. Ha. Hæ? Bare. Åh. Klag på været igjen heller, som i gamle dager; før du begynte å henge med resten av saueflokken kun for å hakke på det sorte fåret bloggeren. Det har regna fælt i sommer hva? Ntååå, ikke? Det var den ene overskrifta til Sophie Elise eller Sraad som fucka til og velta hele sommeren for deg ja? Skjønner. Gå heller og kjøp deg et blad og et par aviser om dagen du. Det koster bare 100 kr dagen. 700 kr i uka. 2800 kr..

 

….Hæ? Har toppbloggerne fått deg til å spare 2800 kr i måneden med clickbites? Nei fytti fy dem altså, bare klag videre du, det har du virkelig grunn til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg