Ung i 2017? Fått med deg siste mote? Nå er det in å SKAPE mote; med gjenbruk, loppis og vintage!

 

 

Til ungdommen

 

Nå er det in å være like coole som vi var på nittitallet, da vi satte sammen våre helt egne originale stiler av loftklær, fretex og egenprodusert liksombatikk. Hverken dere eller jordkloden behøver alt dette nye som pøser på søppeldynger moder jord snart ikke lenger greier å bære. Denne siste bølgen av gjenbruk skyller over Norden igjen akkurat nå, og det er bare å komme seg i gjenbruksbutikkene og slå seg løs, for en billig penge. Gå med hevet hode, og vær stolt over stilen du setter sammen.

 

Nå er det altså gjenbruk, vintage, loppis og retro som gjelder: Hiv dere med på dette nå! Det handler om å bruke hodet og sette sammen DIN EGEN STIL utfra det DU liker, og gå bort fra å være en kjedelig sau som følger moteflokken. SKAP mote, ikke følg mote.

 

Når jeg skaffer meg ting og tang til vårt hjem på Lykketoppen, skjer det først og fremst sjeldent. Vi trenger ikke mer enn vi har; det vi prioriterer å kjøpe er opplevelser, ikke ting. Når jeg først kjøper ting, skjer det gjerne på loppis, gjenbrukstorg, vintagebutikker, fretex eller andre gjenbruksbutikker. Jeg er helt forelska i gjenbruk! 

Denne her søte lille minikommoden skaffet jeg meg for 20 kroner i går, og med min bipolare adhd-pregede “tålmodighet”, kan jeg ikke skryte på meg at reproduksjon er min sterkeste side. Men i dag fant jeg ut at jeg kunne spraylakkere den. Checkitout:

 

 

 

Skjønner du hvor jeg vil, kjære ungdom? Hvem bestemmer over deg? Hvem bestemmer at dine klær og gjenstander skal være kostbare og splitter nye? Hvem bestemmer om du skal spare penger til utdanning, framtid og spennende opplevelser, fremfor tåpelige vesker til flere tusen kroner, saueflokkmoteklær og dyre tulleting? DU, eller saueflokken? Hva synes DU er stilig, riktig, tøft og bra?

 

Her bestemmer JEG! Ja, her er det jeg som er sjefen. Her handler jeg så mye brukt jeg bare vil, og alle vennene mine har sine egne spennende stiler. Saueflokken har jeg alltid observert på avstand. Jeg mikser mer brukt med mindre nytt, og da helst nytt på salg. Jeg bruker hodet mitt og har full kontroll; jeg prioriterer helt awesome genialt, og det er jeg stolt over.

 

Ungdommen nå til dags, vil du gjøre andre til lags, selv om livet er ditt, og kun ditt?

Eller vil du tenke sjæl, med et selvstendig vræl: I am my boss now, pow wow?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg