Dagen derpå for en avholds 👶👱

We woke up like this 😉😉

 

God formiddag!  Live fra Morgentrine og lille Smiley, her er mamman og babyn, dagen derpå! Live er løgn, for bildene er fra i mårest da vi stod opp. Nesten live jaffal.. 

I natt var jeg på fest for å blogge mitt forrige innlegg. Det ble bloggervju av både Ramm og Tørnquist, og hele kvelden drakk jeg som vanlig bare koffein. Avholds er et tørt og kjedelig ord, men jeg kan garantere dere at jeg kan skrive under på følgende: Mitt liv som avholds er mye mye gøyere enn mitt tidligere liv for to år siden som Krøllalfa Fraglene Brisine ute på sjangelrangel.  

I stedet for å proppe i meg alkohyler i form av kjappe kalorier i natt, satt jeg i senga min kl to i natt og koset meg med sjokoladepudding og vaniljesaus mens jeg blogget for å levere kveldens innlegg. Digg assa, kjempedigg..  (Tore! Vi må kjøpe mer pudding og saus før Even’s bursdagsfeiring i morgen. Just saying…)

….så satte jeg som vanlig en rykende varm kaffekopp på nattbordet, som i løpet av natta ble til iskaffe mens jeg sov. Vet ikke med dere, men jeg er skikkelig ømfintlig for koffein. Så når denne koffeinbomba inntas tvert jeg hører lille Even pludre på mårran, tar det ikke mange minuttene før jeg er en energisk supermamma.

Og det er han storfornøyd med, min tassibassi bitte liten smiley. 

Pose og sekk betyr for meg følgende: Å feste uhemmet og kaffepåvirket til langt på natt, blogge i tillegg, for så å våkne i superform dagen etter, uten fyllenerver og anger. Jeg tåler fint en natt med mindre søvn iblant. Da blir jeg bare mer våken og skjerpet. Så ja, jepp, javisst: det å være avholds betyr for meg å få både i poser, sekker, bøtter og spann.  

Og jeg innrømmer det, jeg elsker å innimellom være i nærheten av brisne og litt fulle folk. Det er kjempemoro, og de slipper seg selv løs. Selv om jeg selv ikke behøver alkohol, blander jeg meg aldri i hva andre har i glasset; melk, vin, brus, juice eller pils, whatever, Nils.

På samme måte som ingen trenger å blande seg i hvilket skvip jeg har blandet sammen for anledningen i mitt glass. Saft og vann, pulverkaffe og vann, red bull eller brus. My business, my joy 😉

Ha en deilig deilig dag, mine utradisjonelle ikkeblogglesende blogglesere 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg