Svein og Kriss fra Petter uteligger

 

Velkommen innom to av heltene i Oslo: Fine Svein og kjekke Kriss fra serien Petter uteligger. Svein med blader i hånda på Karl Johan, og kjekke Chris bak disken i den populære kaféen =Oslo. Vi er vant til å se dem på skjermen, men jeg lover deg at i virkeligheten er de like koselige.

 

Se så kjekk Kriss er da. På bildet under prøver jeg desperat å være like kjekk som han… 

…kanskje hvis jeg prøver med sånn tegnefilmfilter? Men nei, se:

 

Svein, Svein, der ute i gatene blant tigrene. Skulle ønske jeg fikk skrive den boka, du vet..  Kriss, Kriss, håper du ser deg selv i speilet nå, og sier: Jeg er glad i meg selv akkurat som jeg er, og jeg er helt rå på å jobbe i kafé!

 

Er du i Oslo? Kjøp deg et blad og sett deg på verdens cooleste kafé og nyt. Nyt det faktum at det finnes folk som Petter, Svein, Kriss og alle disse asfaltgeniene. For du vet vel det, at det er her du finner kunstnerene, geniene og filosofene? 

 

Vi snakkes, Svein og Kriss. In fact så skal jeg sende deg dette innlegget på telefonen din akkurat nå, Kriss. Send den videre til Svein og Petter, for nå har vel Svein fått telefonen sin som han venta på?

 

 

5 kommentarer
    1. Hei. Det er ikke sånn at alle rusmisbrukere og psykisk syke er genier/geniale. Ofte er det vanlige folk som har uvanlige problemer å hanskes med. Ikke skap videre på en myte som gjør vondt verre. Dette er vanlige(ikke geniale) folk som deg og meg, som prøver å finne fram i verden, som alle andre. Den vesentlige forskjellen er erfaringene. Når du er på nederste hylle har samfunnet en tendens til å se ned på deg, Denne erfaringen gjør at mennesker kan sitte på dyrebar kunnskap for andre folk og samfunnet som sådan, men de er sjelden genier. Jeg herjer på deg i din deling av erfaring som syk, det er skikkelig tøft. Og jeg herjer på deg videre

    2. Flott blogg Helene !! Folk som skal legge seg opp i hva andre synest og mener, Hvet du, di harr ett problem som ikke kan kureres. Rusavhangighet kan kureres, men det er ett helvete uten like ! Er du motivert er alt mulig ! Jeg må faktisk ruse meg jeg, skal jeg klare og være ekkel i kjeften mot noen ! til og med me med bokstaver !!!! Jeg gir dere 2 anonyme 1 uke i mine sko og gå igjennom det jeg/vi gjør hver dag fra øynene åpner , til dem lokkest igjen om natten , om du i d hele tatt er frisk nokk til og sove ! Gode ord Helene, Varmer hjerte til oss som sliter der ute i denne byen ! Det varmet isåfall sinnsykt hjerte mitt ! Og d tror jeg Svein også hadde synest hadde han sett d ! Kom innom Kaffen på Torsdag da helene, så tar vi oss en Mokka 😉 Vanerlige åpningstider fra uka av. o7:00, så torsdag er jeg der fra 07:00 til 11:00 + + ! =)

    3. Hei,alle e født på lik måte,om vi blør så blør vi rødt,om vi slår oss får vi alle vond,uansett hvem du er eller hva du er.

    4. Kriss Andre: Ååå du din helt som jeg så gjerne skulle tatt en mokka med deg torsdag.
      Tusen takk for tilbudet, man kan jo se ditt hjerte av gull lyse gjennom de øynene dine. Men jeg er hjemme i Trøndelag igjen, og er Pippi Langstrømpe – mamma på ny. I tillegg er verdens cooleste tantebarn, gutt på 15, på besøk. Vi skal innta pirbadet i morgen med et brak. Hvem kan ta seg en bolle var det igjen¿ : …hmmm …jo, ja, det var dette med å være “anonym” ja. Gi dem dine sko du. Kan hende de greier å vakle en meter? Nei. Tror ikke det. Og ja, jeg også hadde måttet druklet alkohyler for å bli frekk. Derfor er jeg avholds og drikker sldri alkohol. Hvis dere og Petter skal på tur igjen (var du med på turen?) , så kan dere gjerne komme innom oss. Her er plass, for både barna og jeg er stolte eiere av noe som heter hjerterom. Klemmm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg