Gå ikke glipp av bildene: slik styler jeg hjemmet uten å tømme kontoen!

 

 

Velkommen inn i stua våres. Ja, vi vet den er litt original, men vi er stolt av det. Her er det ingen vits i i å være crimehead og gjøre innbrudd; det eneste du finner av verdi her heter affeksjonsverdier.

 

La oss starte i midten. Det er jo her vi har inngangen til plommen i egget vårt.

 

 

Bildet av Snehvit kostet 25 kr på fretex, og bildet med stenene på kostet også 25 kr, på en av bruktbutikkene i Stjørdal. Keramikkslottet på glassbordet ble laget av min mor en gang i tiden. 

 

Sjekk den duken da! Nice, huh? Jeg har to av den, og de kostet 25 kr stk på den minste bruktbutikken i Stjørdal. Den ved rundkjøringen og minste Rema 1000. Brukt er coolt og bra for moder jord.

 

 

Ute på terrassen liker vi å dekorere til det bugner av vakre ting. Stener og planter. I dag har jeg brukt terrassen til å jobbe med romdelehengeren, og kost meg med vakre perler (bruktkjøpte smykker. Tar av perlene og bruker på nytt) Jeg fant meg ei bjørkegren som jeg bruker som holder øverst i dørkarmen.

 

Sånn. Nå er 3 på plass. Hvor mange vi ender opp med vil tiden vise. 

Fotbad:

 

På kjøkkenet har jeg en forkjærlighet for små skuffer og miniskap. Maleriet er malt av pappa.

 

Doen i midten er like sært som resten. Men men. We love it. 

 

Så rusler  vi en tur i kjelleren. Nå lyver jeg. Her “rusles” det sjeldent; det har jeg ikke tålmodighet til. Det løpes. 

Dette er gjesterommet, og til høyre for det er Mathias sitt rom, som jeg ikke skal vise frem nå. Noen her i huset må vel få være private også, hva?

 

 

I kjelleren er også spabadet vårt. Her spilles det musikk, lyset slås av og levende lys tennes. Her gråtes det, her synges det og her smiles det. Å ta et bad er hellig for meg.

 

 

Så løper vi opp trappa og opp neste trapp. Her har både Even og jeg soverom, så dette er det lille jeg viser av denne etg. Ja, det er et slags alter du ser her. Det er her jeg ber. Her er farmors parfymeflaske, blomstebuketten jeg fikk av Mathias da han løp mot meg med den i hånda som 2åring og ropte : “Maaaaaammmaaaaa!” Her er engelen jeg fikk av mammaen til lille Johnnis, og her er Madonnaen fra Nidaros. 

 

 

Ja her oppe på gladtoppen har vi tilogmed vår egen lille åker. Åker og åker fru blom, men det er vel et sted å starte. Vi har paprika, tomat, basilikum og mye mer, og hver dag vannes det med stor glede. 

 

Du behøver ikke det dyreste nyeste. Du behøver å verne om DIN stil. Den koster deg akkurat det du bestemmer selv!

Tips: Plukk stener og skjell på stranda og dekorer. Gjerne også nede i hjørner i f eks stuen. 

J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg