LES blogger før du uttaler deg

 

Som vanlig møter jeg en god del blogglesere når jeg er ute i byen her jeg bor når jeg rocker livet litt sammen med gode venner. Trivelige Stjørdal har mye å by på. Det ekke det. Det er det at noen ganger så møter jeg folk som VET at jeg er en sånn derre blogger, men som ALDRI har lest bloggen min. 

 

I kveldens nattehete skulle jeg tydeligvis både belæres, oppdras og moraliseres. Hyggelig og sexy fyr dette altså, men det han sa var så viktig et tema for meg å skrive om. Derfor takker jeg ham for inspirasjonen. 

 

Han sa: “Helene. Livet er så mye mer enn sminke og hår, vet du!”

 

Jo takk du. Fått med deg bloggerstempelet, men glemt blekket bak fjell og daler der oppe i to “kloke” blå tjern?

 

Jeg hadde pyntet meg med mine nyeste øredobber som jeg kjøpte brukt på fretex for 10 kroner forrige uke. Sammen med den billigste mascaraen (maybelline, den grønnrosa, ikke sponset) hadde jeg limt på gjenbruks punktvipper. Jeg skriver gjenbruk fordi jeg vasker dem og bruker dem om igjen. All annen sminke jeg eier er kjøpt på salg. Skjorta er også kjøpt på fretex, for leeeenge siden. 

 

Jålete? Vel. Jeg liker å pynte meg; og er veldig nøye med renslighet, men det er jo også slik at jeg SELVFØLGELIG i løpet av mine 38 år forlengst har funnet ut at livet består av mer enn sminke og hår for pucker. Forøvrig har livet mitt faktisk ALDRI bestått kun av sminke og hår.

 

Livet mitt dreier seg ikke om make up og hårstrå for svarte huteste heiteste, men om barna mine!

 

Om alle de jeg minnes som reiste for tidlig; men som jeg av dype grunner drømmer ofte om.

Om bønn.

Om skriving.

Om jogging.

Om å vaske gulvene og lage middagen klar.

Om sex.

Om film.

Om så mye forbanna mer enn jåleri.

 

Og vet du hva? Har du ikke mer peiling på media ala internett 2018 enn som så, så vennligst ikke uttal deg. 

 

Det er jo som  jeg skulle satt meg foran Beyonce og sagt: “Beyonce, livet er mer enn dans og kroppsfiksering, vet du!”  ….når det er SANG hun driver med hovedsaklig.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg