Slik skal jeg skaffe meg grønne fingre

Asters, øyeblomst, levkøj, blomkål, paprika, bifftomat, agurk, purreløk, basilikum og oregano  …pokker ta som jeg gleder meg til alt dette begynner å spire og gro, i det fancy minidrivhuset jeg fikk av mine tantebarn og svigerinna mi i bursdagsgave. For en gave! Tenk å gå sommeren i møte med slik flora på vår lykketoppterrasse! 

Even ble værende hos nabodiva og sønnen hennes Anthony (som er like gammel som Even) mens jeg dro til sentrum og kjøpte såpotter og frø. 

Før leggetid ble det litt såing på minsten, og han skjønte godt at vi må “vente, mamma, så kommer blomstene”.

 

Jeg kommer nok ikke til å nøye meg med det vi har sådd; DETTE får mine fingre dilla på! Kanskje blir de grønne i løpet av sommeren også, hvem vet. Grønne fingre hadde farmor og farfar i vakre flora-nord, så for å hedre dem og flinke mormor, skal jeg iallefall prøve 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg