Å bo under ei bru, og ikke rekke ned til elva for å tisse!

 

Heisann hoppsann, ikke sant. For det er litt av en mårning, hva? Regjeringskrisen, hva er det? Her er det fullstendig buksekrise, sekktragedie og kaffekatastrofe!

 

Det begynte så vakkert. Treåringen og jeg i skjønn morgenharmoni. Han fikk yoghurt med musli foran TV’n mens jeg sminket meg. Siden jeg skulle ut på togtur ordnet jeg salat bedre enn sånn som du får plukkekjøpt, røsket med meg en sukkerfri sjokkis, en sugarfree cola, og så laget jeg kaffelatte ala fatish i en smoothiekopp to go. “To go” liksom. My as! “As”? As if: Ass!

 

Vi vinket hade i barnehagevinduet, før jeg ruslet videre med sekken min og det blå håret mitt som jeg ikke fikk tid til å vaske blondt i mårest. Så satte jeg meg på benken på bussholdeplassen, og gledet meg til å ta dagens første kaffe. Livsnyt, aah! Siden en nabo kom kjørende og stanset, satte jeg meg inn i bilen hans og dæljet sekken på fanget mitt. Vi kom helt ned til sentrum før jeg oppdaget tidenes kaffeflom utover buksa mi. Oppi sekken fløt alt jeg hadde pakket i en halvliter med helveteskaffe, og det var bare å stappe reservegenseren oppi for å tørke. Uæææ! Min første mårraskaffe all gone! Utover meg! Neinei!

 

Togstasjonen. Tørke sekk. Knøvle sekk. Hente pose på kiosken. Men glemte pose, for jeg kjøpte kaffe. Tilbake og hente pose. Stappe sekk i pose. Sutre. Og her sitter jeg og digger det faktum at

 

salaten overlevde!

 

Ha en forbanna fin dag, og husk at selv om jeg ser ut som om jeg både bor under ei bru og ikke rakk ned til elva for å tisse, så er jeg værtfall relativt hyggelig. Pluss at det er jo ikke det verste det, å være en dirty outsider?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg