La oss spre litt kjærlighet

 

Hvordan kan man spre kjærlighet i tider hvor presidenter slenger ut globalt truende oppdateringer på sosiale medier og det risteskjelver i stortingsgrunnen? Alt jeg kan bidra med er ord. Som skribent er det slik jeg kan drysse litt kjærlighet over deg akkurat nå. 

 

For her oser det PEACE, LOVE and UNDERSTANDING. Jeg er omringet av den slags, og deler det gjerne med dere. 

 

La meg først minnes en ung engel i himmelen. Det er mars, og to uker siden 1991 skrev en trist historie i stein. For alltid et minne som aldri skulle slutte å gråte. I fjor fikk jeg denne engelstatuen av mammaen til John Ivar. Jeg har kledd den i babyklærne som noen av våre nærmeste strikket til Even da han var nyfødt, og engelen sitter her og passer på skjeen pappan til barna mine spikket til meg. Tankekraft kommer kraftigere ut visuelt.

 

Hvil i fred, John Ivar. Din historie lever videre her:

 

 http://m.forbipolene.blogg.no/1456400700_25022016.html

 

 

Så til dagen i dag. Det har hersket spesielle timer her i Norge, da Sylvi Listhaug var så uegoistisk og klok; og trakk seg som justisminister. En ting er sikkert; mange av oss trenger noe positivt å klamre oss til i dag, så her kommer en stor nyhet her fra Lykketoppen:

Lille skatt Even 3 år lærte seg å kakke egg i dag, og se så glad han ble:

 

 

Vi forbereder bursdagen til barnefar Tore, som fyller år i morgen. Mer om det kan jeg ikke skrive her, men vi gleder oss veldig til å glede. For her på Lykketoppen støtter vi Helsesista’s fokus på ordet GLEDING. Kom la oss glede hverandre, and spread some LOVE, R U with me? Hvem kan du glede i morgen den dag? Noen som fortjener et påskeegg på jobben? Blakk? Da kan du bidra med en gratis verdifull KLEM og et kostbart kompliment. 

 

I morgen får vi altså treffe både barnefar og min eldste sønn Mathias, da de kommer hit, og begge skal gledes etter beste evne. Vi har bare nåtiden. Ingen vet hva morgendagen bringer, eller om den i det hele tatt kommer. Alt vi kan gjøre er å påvirke framtida positivt dersom den kommer. 

 

En liten gutt slenger seg nedpå mammasenga og stryker pusen Evine som om det var den naturligste ting i hele verden å gjøre. Overlykkelig over å ha fått til den bragd det er å kakke egg i kakerøra. Han slentrer innom mamman sin og stryker henne på armen før han legger seg i sengen sin. Alt han vil er at jeg skal si “Ååå Even min!” Slik at han kan svare: “Ååå mamman min”

 

Alt han ønsker seg er fred og kjærlighet i den verden han skal vokse opp i. Alt han vil er at alle bare skal være venner, for da er verden så mye tryggere. Jeg kan ikke gi ham det; but I can spread some LOVE!

 

Husk å være takknemlig for alt det gode i livet ditt, og del det.

 

💙❤💚💛💜

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg