Tør du å være original?

 

I går var jeg hos Christina og beundret hennes lilla hår. Hun viste meg flere hårvoksfarger som man lett vasker ut i en hårvask. Genialt. Jeg fikk med meg en dært blått hjem, siden Christina er så snill. Even og jeg pyntet oss med blått i håret utpå ettermiddagen, og det ble litt latter foran det speilet. 

 

Alt av idéer som er originalt og annerledes, er velkomment her i huset. Rare hårfarger, malplasserte middager, spise kvelds på gulvet som en spennende bushfamilie (var ingen suksess, da Even var en kravledall på 1 år akkurat da, og meiet ned halve måltidet) (…men vi fikk oss en god latter), og hva med å sove i stua på madrasser, det har vi enda uprøvd.

 

Her i huset bestemmer vi, ikke normene.

 

Blue or not; life rules and rocks!

…jeg kommer nok til å bestille meg sånne hårvoksfarger jeg også. Dønn!

 

Å spise middag med Even er litt av et prosjekt. Biler, lego og figurer skal være med de også, stakkars, ellers blir de jo lei seg:

 

Og vet du hva? Denne mammaen er helt enig med 3åringen sin: Bilen og legoen og figuren kan godt joine midda’n. Hvorfor ikke? Og håret mitt kan være fargerikt iblant, så kan storebror Mathias få spare til langt hår. Vi kan lage hytte i stua og vi kan spise taco på en tirsdag. 

 

Vi kan tenke selv, og trenger ikke å følge alle mammapolitireglene her og der. Ikke du heller.

 

Tør du å være original?

 

Jeg for min del tør ikke annet. Tør ikke kaste bort verdifulle sekunder, minutter, timer, dager, uker, måneder og år på å følge såkalte regler. Regler jeg ikke er enig i. Som at man ikke har leker på middagsbordet. Som at det kun er ungdommer som farger håret sitt knall, og taco er forbeholdt fredager. Som at man bare har venner på sin egen alder, når man kan være bestis med en person på 80!

Normeregler er tull, tøys og fjas: I’m living MY life. Are you living yours?

 

1 kommentar
    1. Veldig bra og spennende innlegg
      mange fine bilder på bloggen.
      du skriver utrolig bra. fortsett med den gode jobben
      Kan du vær så snill ta en tur innom bloggen min :)? Legge igjen en kommentar?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg