Lørdag skjer det!

 

En venninne spurte meg her om dagen hvorfor jeg ikke deler mer fra selve hverdagen her på Lykketoppen. Jeg svarte som sant er, at jeg tror ikke det er interessant for leserene å lese om. Vi bloggere er ikke akkurat superstars. Da sa hun at hun gjerne ville lese, for alle de timene vi ikke får tid til å snakke sammen. Så for henne: here we go!

 

Jeg har barnefri, og overlappingen gikk som smurt. Pappa Tore hentet lille Even her oppe og vi skulle dra på shopping sammen. De ventet på meg mens jeg sminket meg. Damned, hvorfor ikke bare være ready to go? Jo, fordi jeg sovnet på sofaen mens Even så tegnefilm. Why? Fordi jeg spiste godterier, sånn skikkelig, med sukker -ikke lavkarbo, på sengekanten i går. Der lå jeg og hev innpå, mens jeg tenkte: “EN gang i måneden, Helene! En gang!” Jeg er ikke vant til sukker lenger, og kroppen straffer meg i dag.

 

Vi dro til City Lade i Trondheim. Hvorfor? Fordi buksene mine faller av meg etter et år på lavkarbo, og Even og Mathias fortjente seg noen nye klær. Etter å ha ledd meg i hjel over at noen stjal bagen min med alle gjenbruksposene mine oppi, fra handlevogna mi (litt av et kupp 😂), trippet jeg hit og dit på senteret og handlet så smart en alenemamma bare kan. Det endte med en stressa Tore i nakken min oppe på barneavdelingen på H&M: viii måååå draaa nååå!

Og så dro vi for å hente Mathias.

 

I løpet av dagen har jeg sørget for å skaffe meg hårbeking, ansiktsmaske, god gammel svart caps, and some new jeans som ikke faller av faktisk! Fordi jeg skal på LATINOPARTY LØRDAG, iiiha! For noen timer siden var jeg over til nabodiva Dianelys med bursdagsgave, og i morgen er det bare å forberede hud og hår for å feire bursdagen hennes i Trondheim lørdag. Jeg er litt spent, for da jeg var med samme gjengen i fjor sa hun ene til meg: “For en stor rumpe du har!” Jeg takket og bukket, for ei svær ræv er jo gull verdt i hennes kultur, og hun mente det som et kompliment. Stolt som fy shaket jeg assen som bare rakkarn den kvelden. Og nå er rumpa mi borte! Den er flat! Hun kommer til å bli så skuffet. 

 

Søndag er det bare å peise på videre, for da har mine kjære tantebarn Tuva og Magnus bursdagsfeiring, og tante skal komme og synger en sang og shake danse litt for dem. Eller. De skal heller få gaver.

 

Nå er gulvene vaska (yeah right. Bare sånn overfladisk moppet.), kjøkkenet er shina (shina og shina fru Blomkål.) Og herremåltidet er inntatt (løvbit, wok og soppstuing..), helsekontrollen og TV2hjelper deg har gjort meg litt smartere, Sophie Elise har gjort meg glad (for jeg liker antitabu som at tamponger og forstoppelse nevnes. Dessuten at to homofile går inn på et rom. Jeg liker åpenheten.) ….og mens nyhetene surrer og går, venter jeg på versjonen til han 26åringen til Trine. (Steike som disse politikerene har  …finner ikke ord.)

 

Evine pusa ligger inntil meg og murrer. Hun har fått seg noe deilig, illeluktende, gaffeltrøkka skvip fra en hermetikkboks, og elsker meg himmelhøyt akkurat nå. Hvis noen hadde kommet hit nå hadde hun blitt ekstra svartsjalu i øynene sine. Ja, hun digger meg. Men hun skulle bare visst av det var ei p-pille i det skvipet hun fikk av meg. Humre. Som om jeg hadde likt at noen lurte i meg prevensjon. Men så er nå liksom Evine rypa i strøket her, og det neste kullet må vente. Visste du forresten at i et katteknull, unnskyld; kattekull, kan det være flere forskjellige fedre til de søte små? I forrige kull var det hele 3 fedre hva angår hu rypa her. Og enkelte henger seg opp i Anna Rasmussen?

 

Så sånn er det. Her ligger rypa og bippeline i sofaen og digger hverandre. Ha en aldeles strålende god natt 😻😉

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg