3åring fikk kjøkken i hverdagsgave

 

Velkommen til Even’s miniatyrkjøkken, strategisk plassert på mitt kjøkken. (Skroll for flere bilder av minikjøkkenet) Denne lille lukekroken i huset’s kjøkken er egentlig reservert for vanlig kjøkkenbord og stoler, men det har jeg jo på stua. Hva er vel vakrere enn et bitte lite miniatyrkjøkken som en del av mitt kjøkken?

 

Vi voksne får mange verdifulle gaver av barna våre. Det handler for min del om å gi noe tilbake. I dag var vi på vei til å ordne oss for at Even skulle i barnehagen. Men han gjentok: “Nei mamma, æ vil bare vær sammen med dæ.” Da jeg ringte barnehagen mente de han er så sosial og aktiv når han er i barnehagen, at de kan godt skjønne han blir sliten og vil trekke seg tilbake i mammastua for en dag. Jeg hadde noen avtaler i dag, men de gikk det fint an å utsette. Even strålte som ei sol da han fikk vite at det ble hjemmedag. 

 

Han fikk spise frokost til tegnefilm, og storkoste seg. Etter en stund kom han krypende opp i armkroken min og begynte å stryke på armene mine, mens han sa: “Æ e vennen din, mamma. Du e kul. Du e fin, mamma. Æ ælske dæ!”

Tenk for en gave det er for meg å få høre noe så fantastisk fint av sønnen min? Jeg ble så veldig glad, og han fikk selvfølgelig et svar som stod i stil, og masse kos på det lille bløte kinnet sitt. Gogutten. 

 

Det trenger ikke å koste penger å gjøre en liten gutt glad. Jeg begynte å tenke på hva jeg kunne gjøre for den lille sjarmisen kosklumpen i dag. Hvordan kunne jeg gi ham like mye glede som han ga til meg? Miniatyrkjøkken på kjøkkenet var en god idé; og vi hadde alt vi trengte. Ministoler i kjelleren, minikomfyr i stua og minibord oppe på Even sitt rom. Enkelt. 

 

Jeg satte i gang, og da jeg var ferdig et par minutter etter, hadde jeg aldri sett kjøkkenet mitt så fint. Med Even sitt lille søte hippe kjøkken i kroken, ble det rett og slett smashing. Og Even flyttet inn i kroken sin rightaway. Nå sitter han der og spiser lasagne fra i går, og bare nyter å ha sitt eget lille kjøkken. Snart kommer nabogutten på besøk, og da kan de jo spise kveldsmat på Evenkjøkkenet. Men den største delen av gaven er nok at jeg setter meg med sammen med Even og perler på brett. Å velge å bare være sammen med, betyr så mye for en liten kropp.

 

Hva er vel kulere enn å være forelder? You tell me. Å være barnslig og lage miniatyrkjøkken er jo rett og slett GØY! Vi gleder oss til å vise det fram til venner og slekt som kommer på besøk.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg