Les hvordan fostermor reagerte da den biologiske mammaen tok kontakt

 

Noen ganger har livet bratte bakker å by på, og iblant fører slike oppoverbakker til nye høyder. Møt “Ine”, en mamma som har oppnådd en helt spesiell måte å tenke på når det kommer til sin datter.

Av sikkerhetsmessige årsaker må innlegget om Ine skrives anonymisert, og navnet hennes er pseudonymt. Jeg ble kontaktet av en stolt Ine, som her om dagen hadde sendt følgende melding til sitt barn’s fostermor, en kvinne som for flere år siden tok over den daglige omsorgen for hennes datter: 

 

“Hei. Skulle vel egentlig ha takket dere for lenge siden. Vil bare dere skal vite at jeg er utrolig glad for at min datter kom til dere da hun ble flyttet av barnevernet. Stor takk til dere fra meg for jeg vet de hadde det så mye bedre hos dere enn hos oss i den perioden. De slapp å oppleve at jeg ble mishandlet, og mye annet, så stor takk til dere ❤️”

 

Det tok to dager før fostermoren greide å svare:

“Hei Ine! Dette var en sterk tilbakemelding må jeg si!😀Tusen takk til deg for det!👍
Jeg oppfattet og registrerte veeeldi mye i den tiden, men var veldi opptatt av å ikke si noe/videreføre noe til din datter! 
Til tross for mange og store utfordringer dere sto ovenfor fikk dere mye på plass! I ettertid skjønte jeg at det var en periode med nye utfordringer og deretter har dere tatt noen nye valg og det er slik livet er, tenker jeg!
Jeg håper du har det bra nå og kan kose deg med livet og barn og barnebarna nå. Håper du slipper stress og ikke minst mishandling og slike ting.. håper du har et godt og fredelig liv💖
Tuuusen takk for meget fin tilbakemelding😌”

 

Ine begynte å gråte av glede da hun leste svaret fra sin datter’s fostermor, så hun svarte:

“Har det veldig mye bedre nå ja. Kan ha egne meninger, snakke med andre folk og har kontakt med mine nærmeste også. Må dessverre gå med voldsalarm her i sør, men føler meg egentlig fri sammenlignet med før. Er veldig takknemlig for alt dere gjorde og at dere fremdeles har så god kontakt med datteren min, merker at dere betyr mye for henne ❤️”

 

Til slutt kom dette svaret fra fostermoren: “Hun ble og er en viktig del av vårt liv og vi setter utrolig stor pris på at hun vil ha oss med i deres liv!
Vi håper inderli at vi kan få være en del av hennes «familie» videre fremover! Jeg er så gla i henne💖
Godt å lese at du har det mye bedre om enn ikke helt uten utfordringer enda, men vi skal håpe og tru at det blir bedre og bedre!😊”

 

Ine forteller at det tok henne år før hun var klar for å sende denne tilbakemeldingen til sin datter’s fostermor, og at omstendighetene gjorde at hun ikke så alt klart den gangen. Hun opplevde vold, og det var ikke mulig å tørre å bryte ut av det. Datteren måtte få komme til et fredelig hjem mente barnevernet, og slik ble det. Nå bor Ine, datteren og barnebarna trygt i en by i Oslo-området, og Ine kjenner at alle brikkene faller på plass. Det var datteren alt dreide seg om. Vi voksne kan lett glemme akkurat de fokuset der. Nå, flere år senere, er hun rede til å kjenne seg lettet over at datteren ble godt ivaretatt oppi det hele.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg