Forbìpoléne skjønnhetsoperert?

 

 

 

Han tegner med spritusj på magen  min. “Sånn” sier han, før han tegner enda ei linje litt lenger opp mot navlen, og sier: “Nei, sånn! Vi tar litt mer!”

Sykepleieren som snakket med meg før kirurgen kom inn med tegnesakene sine, fortalte at han er like dyktig som en kosmetisk kirurg. Jeg legger merke til at det er de som er opptatt av at arret kommer til å bli pent, ikke jeg. For min del kunne de godt tatt bort litt av puppene mine også, så ble de lettere å bære.

 

Nei, jeg må nok skuffe dere. Det var ingen  skjønnhetsoperasjon. Ikke på denne bloggeren.

 

Det var fare for at det med tiden kunne oppstå Intertrigo i keisersnittarret. Intertrigo er en betennelsesreaksjon i huden på steder der hud ligger mot hud. Det røde utslettet er utsatt for å bli infisert med sopp eller bakterier, noe som forverrer tilstanden. 

 

For min del så det ikke pent ut fra før; og jeg tenkte det nesten kom til å se verre ut etterpå. Men jeg har blitt behandlet med respekt, og legene og sykepleierene har tenkt at resultatet også skal se pent ut. Dette var en del ved det hele som jeg altså ikke tenkte over. Jeg forventet ikke at det skulle være viktig for kirurgen hvordan resultatet ble seende ut etter et nødvenlig kirurgisk ingrep som dette.

 

Jeg mener ikke å være kritisk innstilt til de som gjennomfører plastisk kirurgi; og jeg har kun argusøyne rettet mot reklamebransjen. Jeg synes ikke det er riktig av bloggere å reklamere for plastisk kirurgi ovenfor ungdommen som gjerne leser blogg. Hva man velger å rette på her og der er vel helt ok, så lenge man ikke påvirker fjortisene. Selv fikk jeg denne operasjonen dekket av staten, da den var nødvendig for livskvaliteten min. Det gjør ikke mine grunner til valget bedre enn andre sine grunner. Men jeg ville ikke delt det her på bloggen dersom grunnen var skjønnhet.  Ved en skjønnhetsoperasjon ville jeg ikke at mine yngste lesere skulle påvirkes til å tro at det hele er hverdagslig. 

En operason er i seg selv ikke hverdagslig; men krever tid og krefter av livet mitt. Og snart behøver jeg ikke bekymre meg mer for intertrigo. Jeg går framtiden i møte med en bekymring mindre, og er takknemlig ovenfor helsevesenet i landet der jeg bor. Norge, du gjør virkelig ditt beste. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg