Når noen kommenterer uten å ha lest innlegget …er det bare komisk

 

Jeg skrev i innlegget “Kjære bussjåfør, hvordan ser en uføretrygdet ut” om hvordan jeg fikk en kommentar fra en bussjåfør om at jeg “ikke ser ut som en uføretrygdet”.

(Les innlegget : http://m.forbipolene.blogg.no/1506286240_kjre_bussjfr_hvordan_ser_en_ufretrygdet_ut.html)

 

Det var altså bussjåføren, jeg gjentar: bussjåføren, som mente han kunne se på folk om de er ufør eller ei. Ikke jeg.

Det var aldri snakk om at det var noe problem å få kjøpt honnørbillett. Dette presiserte jeg tydelig i innlegget. Jeg skrev også om hvordan bussjåføren var en skikkelig trivelig kar, og at jeg pratet med ham hele bussturen. Jeg syntes det var en interessant kommentar å påstå at jeg ikke ser ufør ut, så jeg skrev innlegget i den tro at dette er noe å sette litt fokus på. 

 

Så har du alle disse som leser overskriften pluss et par linjer, og danner seg en vrangforestilling av hva budskapet med innlegget var. Hva det publiserte egentlig dreide seg om, fikk de ikke med seg i det de kun gadd å lese ei overskrift. Skal du svare på noe, må du jo vite hva du svarer på. Du kan ikke svare matematikksvar på en historietentamen. Likevel finnes mange tastaturpropper som bare må hisse seg opp og skrive dømmende kommentarer om helt andre temaer enn det jeg skrev om i det hele tatt. De kan umulig ha lest annet enn overskriften og eventuelt et par linjer. 

 

Denne kommentaren over her er fra facebook, i ei lenke under en deling av innlegget på en bekjent’s side. Komplett tatt ut av sammenheng, er det nærmest komisk å lese. Jeg greier ikke å ta det til meg, fordi denne kommentaren omhandler en helt annen problemstilling enn jeg var inne på i dette innlegget. Han tror innlegget handler om at jeg spurte en bussjåfør hvordan uføretrygdede ser ut, mens det i virkeligheten handlet om hvordan denne bussjåføren mente han visste hvordan de ser ut. Jeg “ser jo ikke ut som en uføretrygdet” ifølge ham. Hvilket i mine øyne er et interessant syn på saken.

 

Når noen misforstår mine innlegg så inni granskauen oppi enga bortom bekken, over alle vidder, er det bare komisk. Når de i tillegg prøver å lirke utav seg noe hånlig “sårende” som liksom skal svi inn til margen, ja så må jeg desverre bare le av det hele. 

 

Hilsen julenissen med lange tenner og cockerører: 🎅+👯+🐇+🐶 = forbipolene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg