Slik rydder jeg i vennelista mi

 

 

 

Det er sent på kvelden, og jeg kjenner et hint av høstduft sive inn gjennom den delen av loftsvinduet som er åpen en liten sprekk. Det er så typisk at jeg livner skikkelig til på høsten. Det er ikke fargene jeg elsker, men den deilige smakduften av luften. 

Jeg hater å skrive meldinger. Men jeg elsker å skrive inne på forbipolene. Derfor blir det litt ekstra skrivings i kveld også. Even ligger her i mammasenga nå også. Jeg vet jeg burde vært strengere på at han skal sove i sin seng, men han er så søt når han sovner der i armkroken min mens vi leser og lytter til regnet ute. Lille toåringen min som har blitt så stor.

 

Jeg har akkurat ruslet opp og hentet meg nattmat. Hjemmelaget knekkebrød med smør og hvitost på, og litt sukkerfri sjokolade attåt. Det er så deilig å ligge i senga og spise mat og drikke funlightsaft, mens jeg hører koselige lyder utefra. Biler som kjører forbi og folk som prater. Under oss på skrå ligger Stjørdal by. Jeg vil ikke akkurat si at den pulserer, men en by er det.

 

Jeg ligger her og tenker på hvor godt det er å “rydde i vennelista mi”. Jeg mener ikke på facebook, men i det virkelige livet. Jeg har alltid vært opptatt av å ha det ryddig i nettverket, og hver gang jeg avslører falskhet og kvitter meg med en liten judas, føler jeg meg plutselig så fri. Jeg letter litt, fordi det er så godt å endelig slippe å forholde seg til dramaet enkelte liker å skape. Selv får jeg vondt i magen av sånnt, ja jeg er vel ei pingle sådan. Liker fred, ro og orden. Jeg slutter å være glad i folk hvis de behandler meg dårlig. Som en blomst som visner. Derfor er det ikke vanskelig for meg å kutte slike bånd, og det er fantastisk befriende etterpå.

 

Snart er det barnehagestart for Even sin del. Den 15.august skal han møte opp på den gamle avdelingen, og i løpet av dagen skal han overføres til storbarn. Herregud så teit det er at øynene mine er fulle av tårer nå, og for ei røre; men lillegutten min er i ferd med å bli til en stor treåring jo. Det flyter over og en tåre triller nedover kinnet mitt, (og det skal jo være bra, bare les her: http://m.forbipolene.blogg.no/1501438048_lar_du_trene_trille_eller_holder_du_igjen_10_gode_grunner_til__la_grten_f_strmme.html )  … min engang så glade smileybaby har blitt til en happytøff guttunge som elsker å dele ut kos og klem, og jeg kan bare prøve å henge med i utviklingen.

 

Jeg tørker kinnene mine og tenker på morgendagen heller. Da skal denne coole toåringen min og jeg på shopping, rett og slett. Han trenger nye støvler og jeg behøver egg, mens kattemor i huset skal få et nytt stort utvalg med bløtfor. Even digger å rusle rundt i butikker sammen med meg, og (bank i bordet:) hittil har han vært kjempeflink til å si: “Fin ja mamma? Shøpe senere. Legge n der jeg!”

 

Så mye info på en gang fra samme dag. Det har dere fått før. Jeg bruker ikke å skrive så mye detaljer om dagene våre. Tenkte jeg skulle dele litt nå. Anyway; vi har det supert her på Lykketoppen, med alle våre snille venner og slektninger. Vi er skikkelig heldige. God natt 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg