Staycation med barna? Tips til sommeraktivitet:

 

Det er ingen hemmelighet at jeg er ei alenemor som er ganske avhengig av å være i nærheten av de herlige barna mine. Jeg digger dem, og det er alltid liv og røre rundt dem. For å være i best humør er det viktig for meg å skaffe meg endorfiner og dopminer the natural way.

 

I dag fikk jeg en idé. For jeg som bipolar alenemamma behøver altså treningen min. Til vanlig er barna på skole og barnehage mens jeg bruker kunstgressbanen i nærheten her til å jogge av meg stress, bekymringer og 900 av de 1000 tankene mine. Alene. All by my self. Meg og musikken.

 

I dag pakket jeg saft, kjeks, eple og en ball, og tok med meg begge gutta mine til kunstgressbanen. Nå skulle a mor trene gitt.

 


 

Det ble en skikkelig suksess å ha med barna på trening mens de spilte ball. Aldri før har en joggetur vært så gøy, og jeg fikk skikkelig svetta ut og pustepesa meg anpusten. Innimellom trente jeg styrketrening sammen med to gutter som gjerne “styrketrente litt” de også. På bildet under her ser du Even i full knebøy:

 

Som premie for at de holdt ut mamma’s joggegalskap, fikk gutta leke seg på den største lekeplassen rett ved der vi bor etter jeg hadde jogget nok runder på liksomgresset. Da kunne jeg jogge enda litt mer på grusbanen på lekeplassen, og både trene mer styrke og tøye ut. 

 

Energien jeg fikk av joggeturen brukte jeg på husarbeid. Men da fikk jeg ikke selskap av gogutta mine, som jeg håpet, siden de har en mormor som gjerne ville låne dem en stund før hun reiser på ferie i morgen. Nå har jeg fått tilbake minstemann, mens Mathias tilbringer kvelden hos mormor. Even og jeg er hos søstra mi, og det er snart på tide å rusle hjemover. Livet er deilig på staycation i Stjørdal, og hetebølgen skyller over oss. Det er varmt og deilig. Husker du å drikke nok vann? Vi har gjort drikking av vann og saft til en lek der det er om å gjøre å drikke flest super på en gang. Og jeg er streng på faktoren. Begge gutta smøres inn i 50, og det er no mercy når de foreslår å droppe solkrem i ansiktet. Hipp hurra for sydenværet i Trøndelag!

 

God sommer fra oss glade Stjørdalinger 😉😁😉

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg