Ti, kvinne! På med munnkurven!

 

Tallet stiger fra 6 til 7 drepte. Minst 48 er skadet. Jeg hører barna leke med venninnen sin nede i kjelleren, mens jeg sitter her og ser stjerner. Jeg er så forbanna! For man kan ikke lenger bagatellisere det til at verden er syk, når store deler av kloden faktisk er ond og egoistisk. London fikk sorgen denne gangen. Hvem er nestemann ut? 

 

Vi er flere sterke damer her i lander som prøver å nå ut med hvordan muhammedanismens lover og regler funker her nede på bakkeplan. Men usynlige munnkurver puttes på bare det piper litt i oss. Når vi setter grenser, og forteller om det offentlig, blir vi kalt rasister. Da tenker vi som så, at når det samme skjer omvendt og mot oss, ja da kan vi også kalle det rasisme? Men nei, det kan vi visst ikke. Samme hva vi prøver å nå ut med, skal vi ties ihjel, og kritiseres nord og ned. Så er det nettopp kvinner som settes tilbake et par hundre år med muhammedanismen. Vi river av oss munnkurvene.

 

Vi er stødige, sterke damer fra nord, og nåde oss hvis vi berører temaet muhammedanisme. Fy skam oss hvis vi forteller om grasrotopplevelser mange er skånet for. Media tier også om tilstandene på bakkeplan. Som om disse sharialovene ikke har noe med resten av koranens sharialover. 

 

Men hva har hudfarger og raser å gjøre med det å si fra når nok er nok innen atferd og nye, påprakkede regler?

 

For vi ser en sammenheng mange ikke ser. Noe fremmed sniker seg inn over landet. Ved enkelte skoler blir barn mobbet dersom de har svinekjøtt på matpakka si. Tradisjonelle julesanger må nynnes, der de før ble sunget av stolte barn. Men jorden var ikke bare deilig på 80tallet heller. Vi sang at jorden var deilig da også, uten at noen ble støtt av en barnesang. Jorden er ikke alltid deilig for norske barn heller, og slik har det alltid vært. Men når jula ringes inn går vi hånd i hånd rundt juletreet og ser for oss de delene av jorden som fortsatt er deilig, før vi drar hjem og nyter deilig ribbe. Ved en skole i Oslo-området ble julenisseluer forbudt. 

 

Det skyldes på nordmenn i form av rykter der det blir hevdet at det er nordmenn selv som bestemmer disse nye retningslinjene. Dette stemmer ikke. Det kan vi bekrefte, alle vi som har opplevd ubehageligheter. Jeg har blitt kontaktet av lærere, kvinnelige bussjåfører og andre folk som forteller det samme.

 

Vi snakker om å grille oss en helgris og lage sommerfest. Da må hundene til besøket også være med. Men vi føler at vi planlegger noe helkriminelt. For hvorfor må vi absolutt lage pulled pork og sitte der sammen med kjæledyrene våre akkurat der lukta av svin kan nå noen som må skånes?

 

Homofile trakasseres, unge jenter går ikke trygt i måneskinn, og vi damer bør tåle å bli bedt om å dekke oss til.

 

Nei Norge. Nei nei, ikke lukk øynene for regnbuen etter sorgens regn. For hvert terrorangrep gråter himmelen. Ser du ikke regnbuen? Våre formødre og forfedre og bygde opp dette landet. De tok noen tradisjoner her og noen tradisjoner der, og satte dem sammen. Julesanger, 17.mai-tog, koteletter, egg og bacon, gris til jul, svin til pålegg, og med 70tallet kom lette sommerklær. Det har blitt bestemt at homofile skal få være i fred her, og kvinnene får ha stemmerett og utdanne seg. Dette har fungert fredelig.

 

Lærere forteller om tilstander der våre nye landsmenn nekter på elegante måter å integreres. Nekter å lære språket. Nekter å bruke samme grill som nordmenn og nekter å møte til undervisning pgr av koranlesestund og bønn. Kvinner får ikke lære norsk av mennene sine, og interessen for norsk kultur er lik null. Muhammedanere som klumper seg sammen og snakker seg i mellom på eget språk uten noe ønske om å inkludere nordmenn. Nei, dette gjelder ikke alle. Men det gjelder mange nok.

 

Jeg skal snart ta med meg barna ut i frisklufta og sola. Det er fred ute, og sånn vil jeg ha det. Jeg ber om det hver kveld, til en høyere intellegens. For jeg tilhører ingen religion, selv om jeg aldri meldte meg ut av statskirka. Jeg finner mye norsk tradisjon i konfirmasjoner, begravelser, bryllup og dåp, så jeg støtter gjerne statskirka. Dessuten kan mine homofile venner gifte seg der, tommelen opp for det, Norge!

 

Det blir varmere og varmere, og juni setter inn. Jeg bestemmer meg for at nok er nok. Jeg skal gjøre som jeg er oppdratt til i sommer. På de varmeste dagene skal jeg gå i shorts og bikinitopp når jeg steller i blomsterbedet og henter posten.

Jeg kommer til å bli beglodd av folk i nærheten her. Er det greit? Nei her i landet er det ikke høflig å glo på kvinner på den måten. Men jeg skal visst finne meg i det og tie. Vet du hva? Don’t put the blame on me! Jeg skal hverken tie eller finne meg i det.

 

Grille gris kan vi også gjøre. Og hvis noen sier: “Ja men må dere sprade rundt sånn og grille gris akkurat her da?” så bor jeg her jeg også. In fact så vokste jeg opp med bikini og gris rett nedi her. 

 

Bak terroren i verden ligger lover bestemt av en koran skrevet 20 år etter Muhammad’s død. Han ble født i år 570, hadde et harem av koner, hvorav den yngste var 7 år, mente at alle kristne og jøder burde drepes, og var i det hele tatt en politisk leder. Forsiktig skal man være, med å la et rent og fredelig land skitnes til med hint preget av slike lover og regler. Det er ikke lov å kritisere religion, men politikk er det lov å kritisere.

Det funket ikke der de kom fra. Det kommer ikke til å funke her heller. Man må betale for freden med å omstille seg til respekt for kvinner, julesanger, likestilling, mangfold i matveien og aksept for homofile. Vi har forlengst knekt kodene for fred i dette landet. La oss ikke glemme disse løsningene i usynlige kvinnekrenkede handlinger og bortgjemt trakassering av våre homofile.  

 

La det dessuten være lov å heie på Norske tradisjoner uten å bli mistolket.

 

La oss slippe å bli nedropt av tullete beskyldninger, bare vi mener May, Le Penn og Listhaug har noen gode poenger.

 

La det være helt klart, at vi norske sterke kvinner med slik evne til å tale fritt, har nære venner fra mange forskjellige nasjoner. 

 

La det være tydelig at vi ikke kommer til å sitte stille og se på trusselen som stadig rykker nærmere barn våre og oss selv. 

 

La oss snakke om at vi har forstått hvor viktig det er i det store bildet at vi tviholder på våre formødres verdier, og at vi ikke kommer til å tie. Ei heller å godta denne usynlige munnkurven.

3 kommentarer
    1. Du har så rett!! Skulle ønske at flere av oss hadde mot til å ta til motmæle. Men det er det ikke rom for, men det kommer forhåpentligvis en dag da alle får opp øynene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg