Dagens flausetabbe

 

Med barnevogna tom for barn, og proppa full med matvarer og andre innkjøp, pustet jeg ut i midten av bussen i dag. Etter noen stans satt det plutselig masse barneskolebarn omkring meg, og jeg ble sittende og bare lytte, siden telefonen min glimtet hånlig til med 2 usle strømprosenter, og jeg ergo ikke kunne høre musikk.

3 gutter omkring 8 år satt og pratet. Han ene sa: “Æ stengt inn nån zombia, pøsa på med TNT og sprængt dæm te værs!” En av de andre fulgte opp med en story om enda flere zombier. 

Jeg trodde det var en lek. At de satt og brukte fantasien sin til å finne opp historier som ikke går an i virkeligheten, bare på tull. 

Steike, nå skal jeg slå til og være en “cool voksen” med peiling på fantasi, tenkte jeg. 

Så jeg snudde meg mot gutta boys, og sa: “Vet dere hva JEG gjorde da? Jeg bare pakka månen oppi en pose, surra den sammen og sendte den til  …til SOLA!”

Aldri har jeg før sett tre barneskolegutter SÅ brydd, og aldri siden kommer jeg nok til å se det heller. De så vantro på meg. Stillhet. Så klasket gutten til høyre seg for ansiktet og utbrøt: “DU har IKKE minecraft liksom!!’

Resten av bussturen brukte de stakkars guttene til å forklare en gammel fjøsnissepie fra gammeldagan om moderne zombier og hva TNT brukes til nå til dags.

Jeg unnlot å fortelle om datidens TNT og låtene deres. Fant ut at jeg strengt tatt virket gammal nok fra før.

 

Du leser forbipolene.blogg.no

Facebook: forbipolene

snap: forbipolene

6 kommentarer

Siste innlegg