Vet du hva det positive er, med å bli utsatt for bygdadyrets sladder? Les og lær

 

 

Denne teksten heter altså “Bla bla of analyzes pretend knowsya” 

En gang ble jeg kjent med ei dame. Vi møttes ca 5 ganger over et halvår, og jeg la tidlig merke til hvordan hun snakket nedlatende om andre mennesker. Hun kunne begynne setninger med: “Kari nordmann ER sånn og sånn.” eller “Ola han er sånn og sånn.” mens jeg satt og tenkte “ER de det, eller er det slik du later som om du kjenner dem”? Hva poenget er med å analysere andre på denne måten, har jeg enda ikke forstått.

Jeg kunne ikke ha kontakt med ei som latet som om hun var ekspert på andre mennesker på denne måten, jeg som er vant til å snakke med venninner om politikk og samfunnsengasjerte temaer, samt snakke om oss selv og våre erfaringer i livet. Det være seg komiske som alvorlige. Nok å snakke om det vel. Vi kan jo ikke analysere andre uansett. Alt er bare tolkninger, hvilket er uinteressant som tema. Så jeg sluttet å prate om meg selv til denne damen, og kuttet kontakt.

Nå er det jeg som “ER”.  Nå kan hun LATE SOM at hun kjente meg, og fortelle andre hvem hun mener at jeg “ER”. 

Det er hva denne teksten handler om. Dette med å bo i samme by som en person som “pretends knowsya”.

La oss forkusere på fordelen med bygdadyr, eller hur? Ok, here we go, status face of mine:

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg