Rikdommen min

 

Så sitter jeg her da, og kjenner på hvordan det føles, å være så glad en mamma, at det minner meg om noe. 

Minner meg om en tid for noen år tilbake.

Du var så bitte bitte liten, at du fikk plass inni mamma sin mage. Jeg gjorde alt for å være en sunn form for deg å vokse i. Snakket til magen min og gledet meg. Så fikk jeg bli kjent med en sånn søt, god og blid en baby. Det var du det. Rene engelen.

En dag begynte du å krabbe…

 


 

…så begynte du å gå. Og løpe. Og snakke. 

Og jeg nøt hvert eneste øyeblikk. Jeg lover deg; tilogmed da jeg vaiet av svimmelhet og døsighet, da jeg sovnet sittende og da jeg ikke engang hadde tid til å gå på do fordi du hadde behov for mat, trøst eller ny bleie. Tilogmed da var jeg superlykkelig. Å utsette mine egne behov eller sette de til side, var ikke så vanskelig likevel. Når du elsker noen så høyt, forsvinner tidligere behov, eller kan glatt utsettes.

 


 

Jeg digga deg da, og jeg digger deg nå!

 


 

Nå har du vokst deg to år lang, og kan så mye rart at jeg blir aldeles imponert. Du kan telle, du kan fargene, stupe kråke og alle navnene til de tøffe gutta i barnehagen. 

Mamma har vokst i hjertet sitt. For der bor to fantastiske gutter ved navn Mathias og Even. Storebror vil helst ikke ha så mye bilder på nett av seg selv for tiden, men hvis jeg skal se tilbake i tid så er dere jo prikk like uansett på disse bildene.

Javisst har mamma vokst i hjertet sitt. Og alt jeg gjør, spiser, drikker og sier, kretser rundt en trygg tilværelse for dere to. 

For tilogmed når du trasser. Tilogmed når du nekter å sove. Når du roper av sinne. Når du bare sier “NEI” til alle som kommer på besøk  ….nyter jeg hvert eneste sekund. For jeg er så heldig heldig heldig, som får være mamma!

Kos, suss og nit fra en toåring, det er det aller mest verdifulle man kan få her i verden. Det har mer verdi enn all verdens gull, mynter, lapper og diamanter til sammen, og i dag har jeg fått massevis, så nå er jeg rik.

 

Mamma sine skatter, som jeg elsker digger liker  💙Mathias💙Even💙

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg