Galskap på toppen

 

Her kommer en liten oppdatering fra Lykketoppen. 

Siden min lille Even på 2 viste tegn til at han savner tid med mamman sin, har han bare vært i barnehagen 3 dager denne uken. I dag ville han igjen være sammen med meg igjen, så da ble det sånn. Aller først et par gullkornpregede Even’s: 

 

I dag da jeg laget middag, kom Even inn og pekte på noen rusk som hadde forvillet seg på kjøkkengulvet. Så sa han: “Mammah! Vashj!” Jeg gjorde som han sa, og mens jeg stod der og moppet, så han opp på meg og sa: “Gja i dæ mahma!”

 

Men da han skulle sove i mammasenga gikk det riktig ille. Han la seg under dyna mi, og der skulle han ligge! Så prompa han så det putret, før han, og han er streng for tiden, bestemte at vi måtte gjemme oss under den dyna, for nå kom reven fra hakkebakkeskogen! 

 

Så var vi altså hjemme sammen i dag, vi to. Som dere ser gikk vi amok på kjøkkenet. Fingermalingen han fikk av sin tante Silje kom godt med, og vi tok litt av..

 


 

Vi skulle ut og ake tenkte jeg, men han har tett nese og vondt i halsen sin, så det ble innedag med fingermaling, bading i blått vann og lek.

For første gang på lenge skal Even og jeg ha ei hel helg alene bare vi to, og jeg gleder meg som en unge. Han tripper rundt meg og sier “Gja i dæ, mahma” og har verdens søteste stemme, mens han deler ut koseklemmer stadig vekk. 

 

På bildene under her ser dere hvordan fingermalingen endte..

…skjønner’n godt, jeg. Skulle gjerne fingermalt på den hvite kjipe veggen selv. 

Etter eget initiativ stod han plutselig der og vasket vekk det hele (nesten det hele iallefall) …praktisk! :
 


 

Kun en type dager er bedre enn dette, og det er når min eldste sønn på 7, Mathias, også er her sammen med oss. Utover det ville jeg ikke vært noe annet sted eller gjort noe annet nå, enn å sitte her i sofaen med en nybadet toåring i bare bleien sin, som ivrig utforsker storebror’s nettbrett, og som har dilla på to ting: Musa i Hakkebakkeskogen og han derre “Hoi!” (Sabeltannmannen) 

 

Digger deg, Even, digger digger digger deg. Du er mer morsom du, enn alle verdens komikere til sammen. Nå skal vi bare kooose oss sammen hele helga, vi to. 

 

Du leser forbipolene.blogg.no

snapnavn: forbipolene

fbside: forbipolene

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg