Slik lager du enkelt jule-SPA for barnet ditt, som kommer til å juble!

 

Velkommen, la oss ta deg med på et bildedryss du sent vil glemme. 

 

…for:

 

…og det er både enkelt, gøy, og noe av det snilleste du kan gjøre for ungen din 😉

Slike storesøsken over 4 år (Mathias er 7), trenger å bli sett både som det lille barnet det er, og som den store broren eller søsteren, det også er. Noen ganger holder det ikke med ord. “Jeg er glad i deg” er en fin setning, men hva med å riktig VISE DET?  

 

Vi voksne er flinke til å si til oss selv at vi “fortjener det”, for det har mang en reklame vist oss at vi gjør. Derfor tar jeg en ny vri her på denne annonselenken: Fordi barnet ditt fortjener det. Jeg kunne testet denne julenisseboblebiten selv:

…men jeg lar heller 7åringen min teste den. Fordi han fortjener det.

 

Så jeg lister meg ned og pakker badet fullt med blomster, planter, leker og lys. Han er jo et barn, så pynten blir knerten, lego og figurer. 

 

Så lager jeg barnedrinken Supersitrus, som du skal få oppskriften på her:


 

Etter en stund ser badet mer og mer ut som et SPA. Har du ikke badekar, er det ingenting i veien for å  A: lage julespadusj med litt kreative ideér, eller B: Låne en svær balje og lage et minibadekar inne i dusjen, kjempecoolt!

 


 

Jeg lar barnet mitt vite at jeg har tenkt på alle detaljer, og tenner masse lys. Lyset på bildet her er kun til skue for bildet. Det måtte jeg flytte til en hylle før gogutten kom ned.

 

 

Han ble så glad at jeg får ikke forklart det. Nissen fra Lush forvandlet seg fra nissetass til knallrødt julevann, og Mathias storkoste seg. Han fikk selvfølgelig si fra hvis det var noe han behøvde; det koster så lite å varte opp ungen sin en søndagsstund. 

Jeg spør ham hvordan det føles, og får til svar: “Herlig, mamma, det føles som om du er tjeneren min!”
 

 

Det lekes, smakes på barnedrink og fylles på med mer varmvann. Gutten vil ikke opp derfra, rett og slett. Han har det skikkelig skikkelig digg. Er på barneSPA, og kan fortelle at han skal si det til hele skolen i morgen.
 

 

Ja dette var midt i blinken, og jeg får høre ungen min si stille: “Så heldig æ e…”, mens han gliser et lykkelig smil.

 

Mathias oppdager Knerten oppe i hylla, så jeg må ta løs Knerten og la ham bade han også. 

 

Vær kreativ. Man har ikke alltid råd til å kjøpe tilbehør der og da. Lag SPA til barnet ditt likevel, om du får lyst til det. Du kan bruke det du har. Google hva du kan bruke fra kjøkkenet ditt for eksempel.  Kan salt, sitron eller melk brukes til noe innen SPA for barn?

 

Gyldne tider? Ta turen innom Lush, eller stikk innom nettbutikken deres her http://www.lushnorge.no/   

Lush har de reneste, parabenfrie og økologiske produktene; som du kan vise barnet ditt og si: “Dette, kiden min, er produkter som ikke skader jordkloden som du vokser opp på, og som aldri testes på dyrene.”

Lush er det ultimate. Du finner ikke renere, mer miljøvennlig, dyrevennlig og fair trade, enn dette. 

God jul med Lush 🎅🛁🍹🛀🎋🎁
 

 

 

Du leser forbipolene.blogg.no

Snap: forbipolene

facebook: forbipolene

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg