Dette krydderet funker mot tannpine innen 10 minutter

 

Ja, du leste riktig. Kydder på tanna di will bring you to tooth-heaven og ta livet av tannpina! Men ikke hvilket som helst krydder..

Klokken to i natt våknet jeg av at den ene jekselen min og jeg hadde blitt mye verre uvenner enn Tuppen og Lillemor var. 

Jeg hadde, som de fleste trøndere, hørt uttrykket “som tainnpin om natta” , men faktisk hadde jeg aldri hatt tannpine. 

Jeg gikk ned til kjøkkenet mens jeg kjeftet på meg selv for at jeg ga bort den siste ibuxen til naboen her om dagen. Kunne det være at om atte, men at det fantes noe smertestillende i rotebokser og messeskuffer? Neida. Det eneste jeg fant var stikkpillene til toåringen min. Et lite øyeblikk vurderte jeg ….noe jeg ikke skal skrive her. No way how to say …. 

Google, my friend. Jeg satt meg ned og lest alt jeg kom over.  Mandelessens? Nei, det hadde jeg ikke. Kombi av ibux og paracet? Vel, bare stikkpiller, og baken min hadde ikke så lyst på slike patroner. Det fikk bli siste utvei.

Nellik?! Men jeg har jo ikke nellikspiker, tenkte jeg. Jeg fikk ta en titt i krydderhyllene. Jovisst hadde jeg nellikpulver! Det skulle visstnok blandes med vann og legges rundt tanna i bomullsomslag. Jeg løp på badet og sikret meg bomull, blandet nellikrydder i vann og satt igang, mens jeg tenkte på hvordan jeg hadde syndet. Og hvordan jeg ikke hadde det minste tro på at nellik på tanna mi skulle være å anse som seriøs type smertestillende.

Syndet ja..

Mens minsten var i barnehagen hadde jeg nemlig fått et amazing sugarkick, og gått løs på sjokopålegget. Så hadde jeg kommet på godteposen fra fredag (Les: http://m.forbipolene.blogg.no/1478877992_jente_ble_mobbet_p_bu.html ) 

Stina hadde langtfra spist opp alle de røde gelémunnene, så jeg tygde ivei sjokolade og rød gelatin som et annet lykketroll fra lyckliga gatan. Mumset i meg søtt mens ingen så meg, og glemte helt all tannbehandlingen jeg har å gjennomføre for tiden. Neste time blir det visst lystgass og greier. Så gjemte jeg all godisen, og gikk for å hente gutten min i barnehagen. Han fikk liksom slettes ikke spise godis før middag. No way.

Vi lå på gulvet og lekte, minsten og jeg, da jeg kjente at den ene jekselen min liksom ga slipp. Sånn rart vondt har jeg aldri kjent, og det er vel straffen for å skeie ut bak ryggen på ungen din..

Midt på natta kjørte jeg på som en annen nellikjunkie, og tygde, i tillegg til bomulsomslag, på en halv nellikspiker jeg fant i nellikskuffen i krydderhyllen. Plutselig hadde jeg ikke vondt lenger. Jeg gikk og la meg, med nødnelliklager på nattbordet, og et salig smil om munnen. 

I dag har jeg og jekselen min vært bestevenner. Behøvde ingen hastetime hos tannlegen heller. Og blir tanna mi og jeg uvenner igjen i løpet av natta, er det visst bare å mekle med litt nellik. 

I ❤ U    N E L L I K

 

forbipolene.blogg.no er på snap og facebook som forbiolene 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg