Få ekte GIRLPOWER med 10 steg!


 

 

Du vil ikke være henne som nærmest bryter litt sammen ved en avvisning fra en person hun har digga litt for mye i forelskelsens hete. Du ønsker ikke å være hun derre frustrerte som bryter ut: “Åffer snakker du om hu venninna di hele tida a? Skryter av hvor snill og cool hun er. Er jeg ikke bra nok jeg da?” 

Nei, du vil ikke være henne. Du vil være hun coole, dvs kaldt og avslappet, snille venninna hans. 

Du vil ikke drive å sammenlikne deg med alle de pent sminkede halvt opererte glory glory halleluja ansiktene du ser i overalt omkring deg. Du vet, hun som skvetter bare hun ser en slank babe i et blad, for så å klikke på all trøstespisdugelig mat hun kan finne, i sorgen over å ikke være noe annet enn alt hun er.

Du hakke lyst til ikke være henne som griner seg i søvn pgr av usaklige tanker omkring hvorvidt hun duger for andre hva angår utseende og personlighet.

Du vil ikke være den dama som er avhengig av komplimenter fra andre mennesker for i det hele tatt ha det godt inne deg.

Nei, det er ikke mye girlpower i det gitt.

Du vil være den dama som gjør seg selv så lykkelig, harmonisk og fredfylt, at hun ikke behøver komplimenter. Hun som er så glad i seg selv at hun er sin egen beste og stødigste venn. Det ironiske er at komplimentene drypper på slike som henne.

Du vil ha kontroll på deg selv, ikke kontroll på hva andre skal synse og mene om deg. 

Og kun du kan skaffe deg kontroll.

Jeg er den venninna hans. Jeg er den dama som aldri bruker tid på å la humøret mitt preges av ved avvisning. Jeg er den dama som elsker mitt eget selskap, og som aldri søker andre’s kompliment.  Jeg er faktisk mer enn fornøyd om jeg får være singel og fuglefri rest of my lovely life. Jeg er ikke avgengig av andre.

Og jeg deler gjerne med deg hvordan du gjør det:

1. Dette er det første steget. Siden utgangspunktet ditt nå er svært fattigslig hva angår egenkjærlighet, må du stole på meg når jeg informerer deg om følgende: dette funker kun hvis du bestemmer deg for å ta det alvorlig. Så alvorlig at du skal føle det og kjenne det.

2. Sørg for at du er alene en time. Slå av TV, data og det du kan av elektrisitet untatt varme og litt lys. Tenn noen talglys og finn frem penn og papir. Skriv ned 5 ting ved deg selv du er misfornøyd med. Kjenn etter hvordan dette får deg til å føle deg. Pløy deg gjennom redsel for å være alene, angst for hva andre synes og mener og tristhet. Sørg for å skrive godt fordelt, så du kan føye til mer.

3. Ved hvert av de 5 punktene skal du skrive det motsatte i nåtid. F.eks: hvis det står “Jeg hater leggene mine”, skriver du “Jeg elsker NÅ leggene mine!” Eller f eks: “Jeg misliker nesa mi”, skriv: “Jeg liker NÅ nesa mi”. Og slik fortsetter du. Sørg for mer notatplass.

4. Nå tilføyer du noe magisk, skjønner du. Ved hvert punkt skal du føye til i nåtid, alle de egenskapene du skulle ønske leggene dine, nesa di og resten av dine 5 verste komplekser heller hadde. F eks: “Jeg elsker nå leggene mine, de er spreke, slanke og vakre”. Og så videre. Kjenn at det er nå du skal begynne å leve deg inn i dine nye magiske egenskaper. 

5. Nå skal du beskrive ved hvert punkt, hvor takknemlig du er for de nye tilførte egenskapene. F.eks: “Jeg liker nå nesa mi. Den er perfekt formet til mitt ansikt, og jeg er nå takknemlig for at den gir ansiktet mitt et vakkert særpreg.”

6. Du har nå brutt skallet og trengt deg gjennom ditt ytre. Nå skal du gjøre det samme med personlige egenskaper. Følg de samme trinnene. Det vil f eks se slik ut: “Jeg sliter med selvtilliten” = “Jeg har nå god selvtillit, jeg stråler av selvsikkerhet og jeg er takknemlig for hvor behagelig dette nå føles for meg”. 

7. Nå har du 10 selvaffirmasjoner, og jeg vil du skal føye til disse 3: -“Jeg elsker, liker og respekterer nå meg selv akkurat som jeg er, og jeg digger mitt eget selskap” -“Alle andre elsker, liker og respekterer meg og jeg gir det samme tilbake” og – “Jeg er nå sterk og frisk psykisk og fysisk”.

8. Lov deg selv at det ikke er noe poeng i at du fortsetter med hemmeligheten din, som jo ingen vet om, dersom du ikke bestemmer deg for å tro på deg selv i alt du sier til deg selv. Finn frem et speil og les opp alle 13 punktene dine med innlevelse, mens du ser deg selv i øynene i speilet. Du skal skuespille. Nå gjelder fake it until you make it. Snakk om deg selv til deg selv som om du ikke eier komplekser lenger. Vit at kompleksene ikke kommer til å forsvinne, men at du etter hvert vil oppleve et spesielt nyansert og kontrollert forhold til dem. De vil bli skygger, der de nå er skarpe hovedingredienser.

9. Lær deg om hvordan likt tiltrekker likt. Det holder at du søker opp The secret, loven om tiltrekning, og ser den dokumentarfilmen. Dette er grunnleggende informasjon som har rot i vitenskapen, og handler ikke om noe slags overtro. Lær det og praktiser det, hver eneste dag. Det vil gi deg nytt syn på magnetisme, og åpne dine øyne slik at du aldri mer kan lukke av for det faktum at likt tiltrekker likt. Alle følelser du greier å skape i deg selv, vil bringe deg mer av det samme i opplevelser.

10. Gi deg selv et løfte om å aldri mer være avhengig av andre’s anerkjennelse. Tenk langsiktig og splitt tidligere overbevisninger: Hva så om du ikke “finner den store kjærligheten”; det er kun i DEG SELV at du kan finne lykken. Del det opp videre: Alle skal vi dø. Du bør uansett ikke gjøre deg selv så avhengig av et annet menneske at du ikke greier å reise deg igjen dersom du mister vedkommende i dødens armer. Du kan kun elske andre dypt, hvis du elsker deg selv dypere.

I bunn og grunn har du kun deg selv. Hvorfor ikke gå inn for å elske deg selv og bli glad i deg selv akkurat som du er, slik at du kan leve i trivsel med deg selv. Hva andre mener om deg TELLER IKKE, få det inn: TELLER IKKE! Det eneste som teller er hva du selv tenker, føler, synser og mener. 

Tenk deg en tilværelse der du er fylt med så mye power, girl, at alle bitene ved deg selv har falt på plass, og du er trygg, glad og lykkelig..

Stans selvfølgelig ikke ved disse affirmasjonssetningene, men utvikle dem. Endre dem etter en måned. F eks go for: “Jeg tenker nå positivt, jeg er nå lykkelig”  Men husk å tillate deg selv å bli forbanna, redd og trist også; ekte lykke handler om balanse. Det skal være ekte, og da må du tillate deg selv alle sidene av bølgene i havet ditt. 

Det er altså i speilet ditt du skal søke komlimenter og betryggende anerkjennelse. Fra deg selv. Etter noen uker vil du merke at du får det bedre inni deg. Hva angår utseende vil du automatisk utvikle deg til den rosen du faktisk er, hvis du tror nok på det. 

Jeg skal fortelle deg hvorfor jeg ønsker å nå ut med dette. Fordi det mange ganger har vært frustrerende for meg de gangene kompisen min forteller meg om damer som blir sinna og sjalu når han pratet om venninna si. Me, that is. Han sier at de ikke tåler å høre ham snakke om det han mener er mine positive egenskaper. De blir usmakelige og det slår aldri feil: de begynner å fiske etter komplimenter til min kompis’ store fortvilelse. Han sier det er flaut, og like ekkelt hver gang å sitte der og overbevise desperate damer om at dem er både vakre og sexy.

Hver gang misunnelsen strekker ut mot meg på denne måten, skjønner jeg med en gang nøyaktig hva som kunne kurert den. De damene er avhengige av ytre synsperspektiver, og har det kun godt inni seg de minuttene de kan høste ros og komplimenter. De maser etter anerkjennende komplimenter, og blottlegger sitt misfornøyde indre mer enn de vet selv.

“Se meg, se meg. Si jeg er fin. Er jeg ikke bra nok da? Gransk meg. Studer meg. Gi meg en dose komplimenter nååå!!”  …det lyser ut av et par egosentriske øyne, og det er ikke lekkert. Ikke er det mye power i blikket heller.

Men hey, hva med resten av tiden? Skal man gå i grus hver bidige dag fordi man terroriserer seg selv med negativt, nedpsykende selvsnakk, eller rett og slett slutte med denne kontinuerlige hodetorturen og heller bli sin egen beste venn?

Nei. Det heter selvrespekt, og du burde prøve det: “Get some power, girl; it’s called girlpower!

2 kommentarer
    1. Ekte lykke, trenger balanse. Jeg trenger både å ha det greit selv, til tross for alt, og at de rundt meg fungerer sammen med meg. At de har det bra. At de gjengjelder et smil. At jeg ikke er alene. Men noen drømmedame, vil jeg aldri bli.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg