Til min eldste sønn: beklager på det dypeste 😢😥😕

 

 

Jeg ser på deg og vet du er skuffet. Du tåler det, ser jeg, men du er veldig veldig skuffet.

Mamma løper hit og dit i alle 3 etagene våre her på lykketoppen. Vasker, rydder og ordner. Prøver å forvandle et kråkeslott til en magisk borg. Uten at du helt fatter hvorfor. For i overimorgen har du bursdag, og vi venter ingen gjester. Bursdagen skal feires senere i sommer. Ikke engang pappa kommer i bursdagen. Så hvorfor er det så viktig da, mamma, at kjelleren ser ut som et lekeland, at midten er shina og at loftet er ryddet og fikset? 

Beklager på på det dypeste, vennen min. At jeg lar deg gå rundt og tro dette kjedelige, i snart et døgn til. Grunnen til at jeg tør, er fordi det finnes formildende og forklarende omstendigheter. Nr 1: “Alle” er bortreiste på feire. Nr 2: Du får jo en real feiring hos pappa senere i sommer. Hvis ikke det var for det, hadde jeg ikke ville dratt det så langt.

For du ser ikke at mamma har gjemt unna kakepynt, bursdagseffekter, brus, godis, kakeingredienser, gaver, hatter, plastikkrus, og pappfat i skapene. Du ser ikke hvordan pappa driver og forbereder gaver og tidenes hjemmelaga pizza der han er, og at han kommer på formiddagen, ikke kvelden. Du vet ikke om de barna på trinnet ditt på skolen du går på som er hjemme fra ferietur akkurat nå. Ikke aner du noe om de to barna her på Stjørdal heller, eller søskenbarnet ditt, onkelen og tanta di, som gleder seg til å overraske deg når klokka slår 13.00 fredag 15.juli. 

Jeg tror du kommer til å bli veldig glad. Skikkelig, skikkelig megaglad.

Og jeg forstår at jeg ikke akkurat er så populær i din verden akkurat nå. Jeg er nok verdens sløveste mamma i dine øyne nå. En mamma som “ikke gidder å lage bursdagsselskap engang”, whatkindof mama is THAT?

Håper du tilgir meg klokka 13.05 på fredag. Vi gjør alt for at du skal få oppleve hvordan det føles at de som er glad i deg, overrasker deg, og plutselig har satt av dagen sin bare til DEG. 

DU FORTJENER DET, SUPERSTOREBROR; ET SURPRISEPARTY BARE FOR DEG!

Les mer om overraskelsesbursdagsfesten vi driver og pønsker ut for Mathias snart 7 år her: http://m.forbipolene.blogg.no/1468248076_vi_planlegger_overras.html
 

…inntil fredag: please forgive me sweetheart 💙

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg