Når Casa Kaos viser vei (10 greier du ikke visste)

 

Greie nr 1: Casa Kaos heter egentlig Marte Frimand-Anda, og har skrevet de fabelaktige bøkene “Jeg vil ikke være prinsesse” og “Føkk lykke”.
 

 

Greie nr 2: Hun har verdens cooleste venninne. Men navnet er hemmelig.

 


 

Greie nr 3: Jeg holdt på å klikke av spenning da jeg var på vei ut av hotellet for å dra på Marte’s bloggkurs på Litteaturhuset i Oslo i går 7.juni 2016, på dagen et år etter jeg begynte å blogge denne bloggen. Nå skulle jeg lære masse digg, hiv og hoi..

 

Greie nr 4: …så jeg måtte kjøle meg med med en softis. 

Greie nr 5: Det er aldeles ikke praktisk med softis når du tripper opp mot slottet en het sumardag i byen. Jeg søte is på skoen min, og tråkket videre i klissklass.
 

Greie nr 6: Det er ikke ofte jeg tenker på Eli Hagen. Men hver gang jeg går forbi slottstrappa, kremt, ja så tenker jeg litt på henne da… 

 

 

Greie nr 7: Bloggkurset med Marte Frimand-Anda Casa Kaos, gikk over all forventning. Dette er blogger’n sin det. Dama si det! Noe magisk profesjonelt hviler over Marte, og hun er født til å skrive, undervise, blogge og være mamma. En fantastisk mamma sådan, som gjennom sin bok “Føkk lykke” nådde frem til de delene av meg som hadde store behov for noen viktige oppvekkere. Jeg kan ikke beskrive Marte godt nok. Dette kurset kunne kostet det tredobbelte, og fortsatt være verdt så mye mer. Anbefales på det sterkeste.

Jeg har vært på kurs før. Et av dem hadde en tendens til å falle utenfor undervisningstema. Bloggkurset til Marte, derimot, var preget av interessant stoff, nøyaktig føring og god veiledning. Hva er det egentlig med denne dama? Hun må ha verdens beste karma, for hun er så mild, snill og behagelig, og hun må være smart som bare rakkarn. Og vakker, helt nydelig!
 


 

Greie nr 7: Jeg har aldri møtt så mange dyktige bloggere, og potensielle framtidige bloggere, som på dette bloggkurset. Likevel hadde vi alle gode grunner til å være der og lære av Marte. Det falt oss naturlig. 

 

 

Greie nr 8: Jeg ble rett og slett glad i dem alle sammen. 
 

 

Greie nr 9: Jo, altså, greia er at jeg kunne sitti der på en hard stol på Litteraturhuset i Oslo, enda jeg, og lyttet til Marte. 

 

Greie nr 10 er at jeg skulle ønske Marte kunne laget et videregående kurs også. Bare sånn at vi får gleden av 3 timer til med verdens herligste Martemor 🙂

Ei grele til er at nå ble det skammelig mye skryt her. Men jeg mener hvert ord. 

Tusen takk for at det finnes en Casa Kaos Marte Frimand-anda. Kjært barn mange navn. You rock rock rock!

#Casakaos  #forbipolene  #bloggkurs  

16 kommentarer
    1. Jeg er så enig i alt du skriver her 🙂 Det var et flott kurs, og Marte er ei flott dame!
      Kunne også tenke meg et videregående kurs. Det var veldig koselig å treffe deg i går 🙂 Håper du har hatt en fin, liten Oslotur 🙂 Flotte bilder har du óg – likte bilde av dere mot bildeveggen, trodde kanskje det skulle bli litt mye bakgrunn, men det var jo egentlig bare stilig 🙂

    2. Den Rutete Skjorta: Ja vet du jeg kosa meg gløgg ihjel altså. Det kurset var over all forventning, og i dag gled jeg inn i et fargerikt samarbeid med butikken Lush. Herlig tur. Og skikkelig moro å møte deg også

    3. Åh, kjære deg da!
      Tusen hjertelig takk for så mange fine ord 🙂
      Veldig hyggelig å treffe deg også. Du er jo bare helt nydelig!
      Og så fin bloggen din har blitt på toppen. Du klarte det jo!
      Stor klem.

    4. Casa Kaos: Nemmen tusen takk, Marte, dette var bare kjempegøy. Å holde kurs må du aldri slutte med. Du kan holde kurs i alt, og så blir det interessant anyway. Nydelig jeg? Takk, men jeg er jo bare en trønderfreak fra dataløse tider. Ja jeg klarte det hehe, I did it. Mest av alt: jeg gadd endelig, fordi kaosMarte sparka med i baken. Kjempeklem tilbake, kos dere i finværet

    5. Linda i Larkollen: Tuusen takk. Jeg som trodde det var plagsom hyperaktivitet, det du kaller sjarm. Men SJARM, har værtfall DU. Og jeg satt og tenkte på, i det jeg glemte å si, at bloggtittelen din er skikkelig bra. Det klinger og klanger, og man får ikke bare lyst til å reise til Larkollen, men til hu Linda, i Larkollen hehe

    6. Husmora: Koselig å treffe deg, og du har jo en ultracool blogg! Ja haha flyskrekk vettu. Hjertet hopper og danser ikke akkurat av glede når sånne fly homper under rompa mi miles high… Men det gikk bra. En pils og litt musikk, så berget jeg. Men jeg satt der og beundret de som reiser 12 timer i et strekk med fly. Synes ikke du vi skulle møttes igjen alle sammen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg